|
|
|
|---|---|
|
535 I startar ej Röd!-lampa lyser datatext 1 gång Oberhait"( eller halt kommer ej ihåg )/sensor" startmot. hörs vad är felet? Goliat | |
|
Slut på bensin!? Ärligt talat så får du nog kolla lite mer vad som kan tänkas vara fel. Hur ser den röda lampan ut? Kan det stå "Öhlstand motor" i "datatexten"? Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
|
det finns ju en varningslampa i panelen tillsammans med andra det finns även bensin i bilen det jag undrar över om det kan ha blivit överhettning och om vattencirkeltionen ej fungerar men tack för dit svar Goliat |
|
|
Om det har blivit överhettning så borde du ha sett tempmätaren skjuta i höjden. Det är väl inte uteslutet att den kan börja gå dåligt när tempen stiger in i det röda, samtidigt som det (väl? hmm..) tänds en varningslampa. Jag skulle nog försöka att få bilen bogserad till en verkstad, alt. om du inte kan själv, ta hjälp av någon bilkunnig vän som kan titta på den lampa som lyser m.m. Det är mina tips/råd. Mvh Llis Ammud det är ju 1/4 idag..hehe ;-) _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
| Det står "oljetrycks-sensor" i datapanelen och bilen startar ej vad är det för fel behövs det att åka till verkstad eller kan man göra det själv var sitter den? | |
| Om du inte har oljetryck så får motorn ingen smörjning och då vill du inte starta den. Garanterat. Slamrade den innan du stängde ned sist? Om det inte är ett givarfel/elfel bör du nog kolla att du har oljetryck. Börja med att kontrollera tryckgivaren längst in på topplocket, en kontakt riktad mot insugets sida. Byt eller se till att kontakten är ok. Funkar inte det -> verkstad om du inte har kompetent hjälp. | |
| Tack för svaret skall kolla detta | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.