AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.062

Strulig affär ang kolfiberinsug : (

Hmm lite tråkigt för mig just nu *snyft* gjorde ett paket pris på kolfiberinsuget , chip , cd , ögonlock , pedalset , bakrutevinge . men killen tog med sig staget i motor rumet :( Staget var aldrig med i affären ... pga staget hålls min pengar inne av försäkringsboaget *snyft* hoppas att du (Douglas) skickar tillbaka staget som vi sa på telefon
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Hej.
bara lite nyfis på hur du åkte av vägen med Edvards gamla M3a??? Hoppas du inte gjorde illa dig.
Taskigt av den där Douglas. Men det löser sig nog.

Livet är för kort för att köra diesel!!!
Fi
44
Findus
Bmw M3 cab -96
Bmw 330 cab -02
Bmw 316 Coupe -94
Får man vara lite nyfiken och fråga vad du fick för insuget??

Är lite sugen på ett, men det är inte så ofta man ser något begagnat tillsalu så ja vet inte vad det är för priser på dom.
Är det den douglas jag tror att det är så skickar han den tillbaka. Du kan vara lugn.

BMW M3 *Flight instructions not included*
Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
Micke 74
Du har sagt att det var ett AC Schnitzer insug du hade. Tydligen hade du skrivit på söndagen på blocket att det var en AC Schnitzer takvinnge, du lovade med en vexelknopp. Det jag fick med var ett kolfiberinsug som inte var gjort av AC Schnitzer, dessutom var det en liten spricka på insuget. takvingen var av något konstigt märke som saknar delar för montering. och fjäderbensstaget momo som polarn råkade ta med sig medan jag tvättade händerna som kostar 925:- nytt Länk ska Jag ska skicka till baka. men jag är ganska sugen på att slå en knut på den och skicka till baka den sen. Summan av det hela 10000:- + bensin ca:500:- och förlorad arbetsinkomst 300:- +moms a 4tim =12000:- Om du vill något så har du mitt nr

M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN Såld :(
Nybliven 750i E38 ägare :)
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Preben:

Vart var det en spricka i insuget nånstans?

Vad är det för märke på insuget om det inte är AC Schnitzer?

Bakrutevingen är en Rieger och det enda som följer med vid köp är pasta som används till att fästa vingen med.

Du fick köpa ett kolfiberinsug för 10k inkl 2xchip och lite annat godis. Själv gav jag över det dubbla och du har mage att gnälla...

/Edvard
BMW CS # 4503
Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
bumper
sprickan sitter vid ena röret till gasspjällen,
Troligen är det ett insug från Köhler,
Man förväntar sig att det är helt när man köper saker men det kanske inte du gör?
Och det är lite svårt och göra en bra affär när Micke Mikkola tar pengarna och stannar i ca 2min och sedan drar ifrån platsen. att jag skulle skruva loss allting själv var helt ok.

M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN Såld :(
Nybliven 750i E38 ägare :)
RafkoM3
Kolfiberinsug , 2xchip , cd , ögonlock , pedalset , bakrutevinge
Om detta inte är billigt för 10 000 plus resa och hahaha förlorad arbetsinkomst(du måste skoja) så fattar jag inte hur SNÅL du är.
Total 12 000 för massa godis.

Snacka med Micke om du inte är nöjd och skicka tillbaka prylarna till honom, det är nog MÅNGA som ger 15-18k för bara kolfiberboxen plus chippen!

/M3 E30(TIC)
Länk
Insuget var ju misstänkt likt ett Köhler insug. Ett sådant kostar ju trots allt 23´(gatversion) + ca 5´för programvaran. Så 10´ med en massa annat är ju ett bra pris. Jag kan ju köpa det av dig för 10´ + respengar + MOMS..... He hee
Raffe: Hur går det med S50:n. Ska du köra S50 eller S52? Komp? Aggregat? Toppmod? Sprut? Ska ge dig en match sen.... Mvh Kimpa.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Preben:

På mitt kvitto som jag fick så stog det att det vart ett AC Schnitzer insug.

Lennart Köhler har själv inspekterat insuget och det är inte hans.

Förstår inte riktigt var du menar att sprickan sitter. Inspekterade insuget mkt innan montering och enda sprickan som jag kunde se var vid trattarna. Men då dessa sprickor inte gick igenom godset, så spelar de ingen roll. Alla kolfiberinsug spricker vid trattarna, utom de som har dessa gjorda i aluminium.

/Edvard
BMW CS # 4503
Preben :
du säger :
"Och det är lite svårt och göra en bra affär när Micke Mikkola tar pengarna och stannar i ca 2min och sedan drar ifrån platsen"

Jag frågade dig om det var ok att jag åkte ... för det var ju sagt att köparen plockar bort det själv ... och det där med växel knoppen (belyst) sa ju jag att det får jag inte röra !! MEN om du skulle plocka bort den så skulle du sätta dit en likvärdig !!!
"VI" hoppas att allt löser sig så glömmer vi det här
MVH Micke
Hade jag vetat att priset på dem grejerna hamnade på det dom gjorde hade jag gladeligen varit med och bjudit på dem.

Preben : Jag bjuder dig på stående fot 12k för dem rakt av.

Jag vet vad det är för grejer och har både sett dem monteras samt in action (då bumper envisades med att åka ifrån mig hela tiden) och vet att det är fina grejer.

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
Micke 74: Och jag som bjöd dig dom pengarna, men då ville du inte.... Bra att du fic det sålt iaf. Kimmo.
RafkoM3
estoril:
Tjenare, har fått hem motorn nu och ska börja riva.
Det blev en s50.
KOmp blir nog 8,5:1, effekt runt 750 tror jag, BSE management som jag kör nu(har antilag och launchctrl nu, o snart vanosstyrning)
Agg blir ett gt42.
Kammarna orginal, men kanske styrningar och ventilfjädrar o sånt till special. Ska ha lättare svänghjul som inte är dubbelmassa oxo.
Tänkte kolla om vi kan göra gruppköp på kolvar och stakar.

/M3 E30(TIC)
Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
RafkoM3:

Strippbygge eller banbygge?

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
RafkoM3
Alltid banbygge...

/M3 E30(TIC)
Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Rafko:

Underbart! Det gillar vi. För lite sådant. Mer sådant. :)

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Raffe: Jag kan vara intresserad av kolvar, MEN jag vill då ha högre komp, typ kolvar som sänker till 9,5:1 eller likn. Vad ska ni köra för fabrikat? KI.
RafkoM3
Hmm, orginal ør ju 10,5:1 Ska du bara minska så lite. Då ska du kanske bara gøra en LITE tjockare stålpackning så ræcker det.

9:1 kan jag kanske tønka mig, eller 8,8:1

JE tænkte jag køra då jag æe supernøjd med dem!

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Varför läser ni inte detta via email?!?
ASKEN
Raffe: S50B32 (Europa M3 3,2) har 11,3:1 i orig.grundkomp..... M3 3,0 (Euro) har ju 10,5:1..... Jag har inte velat sänka så mycket pga att man förlorar så mycket i grundeffekt då. Sänker man tex 2 enheter, till ca 9,3:1 så räkna med en effektförlust i grunden på ca 12-13%. Blir ju så jäkla slö på lägre varv.
Går INTE att köra 1 st origpackn + 1st rostfri, utan man måste ha 3 st, 1 orig + 1stål + 1 orig, sk sandwichkontruktion..... Då blir kompsänkn alldeles för stor. Jag håller redan på med en motor som jag tror blir SUPER, men till min nästa så behöver jag kolvar! MVh Kimpa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.