AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
484

Chromegrill igen !

Hej !
Ledsen att behöva ta upp detta ämne igen men jag måste få klarhet. Jag beställde nya chromegrillen (till 750-01) från min lokala handlare här i Jönköping idag. Jag har en 728-98. Jag har läst på ett par tidigare trådar att nya grillen passar i alla E 38:or. Efter en stund ringde de upp och sade att den inte passar min bil. Jag frågade om han var säker. Svaret blev: Nej, men nästan.... Jag ringde BMW i Solna. De tog reda på att det är ju samma huv till alla E 38:or men det stod i deras handlingar att den grill jag talade om (nr 51 138 231 595/596) inte passade till min bil ?? Vem talar sanning och vem ljuger ?? (kanske bara inte vet....) Måtten på grillen finns tydligen inte att läsa någon stans hos BMW. Hjälp mig ! Min gamla grill är dessutom lös. (trasiga clips) vilket gör att färgen skavs bort under. Inte kul.
Bästa hälsningar / Nysse
grillen passar nästan, den nya är lite mindre än den vanliga så kan kännas lite "liten" att trycka dit, sen om din färg under den gamla grillen är borta så tycker jag inte att du ska sätta på den nya pga att den nya är som sagt mindre och då kommer man att se ställena där färgen är borta.
Mvh/soki
Tack Soki !
Förmodligen har Du rätt. Det är bara att bita i det sura äpplet och inse att jag får nöja mig med det näst bästa. (den gamla kromade grillen) Hälsningar / Nysse
yepp jag har rätt för jag bytte nämligen själv grillen för ett tag sen, hade likadant som dig att färgen hade gått bort men som tur var skulle jag lacka om huven pga stenskott så bestämde mig för att sätta dit grillen ändå. Gamla kromade grillen det är den som inte är utåtböjda? är det faceliftensgrill som blev mindre el var det 750ns grill som ändrade form?
Mvh/soki
Scheckheft
Hej, faceliftgrillen är utåtböjd.
Se bild:
Länk
Den grillen Nysse menar är också kromad men med raka ribbor. Ej facelift.

/Scheckheft
Scheckheft
Här förresten bilder på den raka kromgrillen:
Länk

/Scheckheft
Tack Scheckheft för bilden. Den ser ju rätt o.k. ut den åxå.
Bästa hälsningar / Nysse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.