|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att köpa Breytons fälgar och dom vill att man ska ha 9X19" fram och 10X19" bak.... går verkligen det??? _____ | |
|
Tror inte det ska vara några problem eftersom Breyton själva rekommenderar dem... /Johan [CUL8ER] |
|
|
Det var så jag tänkte också... men jag tycker det låter brett.... för man måste ju nästan ha 245 fram och 275 bak eller något i den stilen... _____ |
|
|
Ja men 245or fram är nog precis lagom :) har inte M5orna det standard? /Johan [CUL8ER] |
|
|
Vet bara att 18X10 tum med 265/35 inte fungerar bak, det tar i vid "full last". 235/40 på 18/8 fram fungerar fullt ut. Detta gäller E-39 limo. Bör vara detsamma då det gäller 19 tum. Vänligen Tommy NoFear |
|
|
Breyton 9x19 funkar för mig runt om på min M3 GT! Så det borde väl inte vara några problem på din vovveräser ;0) ///John |
|
|
Johan99: jo det har dom.... men dom har en platt innerskärm. tommysbmw: Tar det i mycket???? tror du att det skulle gå om man rullar skärmarna???? John John: Jo, då ska det nog gå??? Vad har du för dimension på dina däck??? _____ |
|
|
225 på 10" fälg blev grymt snyggt enligt min smak, fälgskyddet sticker precis utanför fälgkanten. Så om du är orolig för däcksbredden så behövs det inte 245'or fram. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
" S 328 R " Det borde fungera med att "rulla skärmarna ". Jag funderade ett tag på att göra det men kom fram till att det var bättre att gå ner i dim. Vänligen Tommy NoFear |
|
|
Fredrik M: jag är inte mycket för tysk stuket.... men jag tycker att din bil ser grym ut... men det är inget för mig. tommysbmw: Okey... då chansar jag på det... _____ |
|
|
Nya bilder kommer med 225orna på där fram, på de bilder som finns nu sitter det bara 215 däck. Så det blir inte riktigt lika extremt tysk stuk. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
| Kör med 255 runt om på 8,5 tums fälgar. Inga problem, men det är dock 17 tums fälgar. | |
|
Jag åker 8,5 18 fram på 245 och 9,5 18 bak på 275 och det går ungefär 4 hårstrån mellan skärmkant bak och däck. Med byte från dunlop SP 8080 til tex Bridgestone SP03 tar det med samma dimension. Jag skuylle inte råda att gå över 8,5 rsp 9,5 Asken |
|
|
Okey... låter skit bra... Asken: är din bil sänkt något??? min är sänkt 60/40.... _____ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.