|
|
|
|---|---|
|
Har ngn tittat på den svarta 540-98 med 8000 (?) mil som finns här på börsen. Jag är lite tvekis till pris kontra utrustning kontra miltal. :) | |
|
Kan du leva utan navi/TV tycker jag att du ska slå ett öga på Johans Avusblåa Touring istället - verkar vara en kalasvagn! :) Länk |
|
|
Jorå! Den har jag sett. Den är fin (slurp) Personligen klarar jag mig utan NAvi/TV. Jag tänker bara på den dagen då jag skall sälja. Jag tror att 540 kommer få det tufft framöver t. ex om ett par år då E60 börjar komma som beggade. Kolla hur alla reagerade när MB W210 karossen kom. Liv utan like men efter ett tag så blev den accepterad med resultat att tidigare karosser "kändes lite gamla" och droppade rejält i pris. Lägg även till att soppan kommer bara att bli dyrare och inflationen ökar. Det ihop med att om ett par tre år så kommer även en skitbil som Nissan micra och gelikar ha enklare NAvi som standard om inte så till en väldigt låg kostnad. Sammantaget tror jag att om jag inte skall förlora onödigt mkt så krävs det Navi om jag inte kan "baka" in förlusten pga av avsaknad av Navi i inköpspriset. Med det här resonemanget är Johans bil lite för dyr i dagsläget trots att den är "tokpå". Hur det än är med bilar så är det en tokförlust affär. Vad det handlar om är att försöka minimera förlusten. I och för sig så framstår Johans bil som ett bättre alternativ då den är i dokumenterat skick medans den i karlstad är en tvekis. 8000 mil (importerad) njaa. :) |
|
|
Jag förstår hur du resonerar - är själv osäker på om jag skulle våga/vilja köpa en bil för 150-200.000 utan navi idag. Men samtidigt känns Karlstad-bilen lite osäker och tyvärr finns det ett gäng handlare i den stan som har RIKTIGT uselt rykte - inte utan anledning. Johan är ju rätt sugen på att bli av med sin bil, så testa och lägg ett bud - han kan inte mer än säga nej. :) Kolla vidare på bilen i Karlstad om du vill det, men jag tror att du kommer att bli besviken. Skulle "droppa" den och gå vidare om jag var du. Lycka till! :) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jag åkte en sväng i Johans 540 för ett par veckor sedan, och den var i i mitt tycke helt OK dvs attans snygg. Håller med Liste för övrigt osså. Kolla av med "Karlstapöjkeera" vad dom har för åsikt, de kommer säkert att svar osså. ///MVH Hasso Länk |
| Jag har varit och kollat på bil hos denne handlare på en annan "lågmilad" bil, det blev inte affär. | |
|
745an: Försökte skicka mail till dig men din adress verkar ej vara rätt?!? _____________________________________ BMWCS #5157 Länk |
|
|
Liste kolla din mail. Nu funkar det nog. :) |
|
|
Vet inte om du menade förra inlägget till mig eller Liste??? _____________________________________ BMWCS #5157 Länk |
|
|
Sorry! Jag menar dig Programmer. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.