AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
434

Skoj i M5

Bm
122
Bmw W
325i -94
I lördags fick jag åka med i en M5-e39.
Har aldrig åkt i en sån tidigare så det var mycket kul. Vilket underbart ljud i V8:an. Stereo i den bilen är ju helt överflödig. Man kan ju lyssna på motorsången hur länge som helst.
Körde på E65:an mot Svedala och gasade lite. Fast vi var 3 per i bilen drog den ju som ett skott.
När vi ligger i ca 120 glider det upp en Vovlo T4 som vill rejsa lite. T4 sular plattan i mattan och drar iväg. Polaren säger "vi ger honom lite försprång" sen sular han plattan i mattan. Ett par sekunder senare har vi T4:an i backspegeln. Ifrånkörd var bara förnamnet.
Vi svänger av i Svedala och vänder sen tillbaka till Malmö. När vi kört på motorvägen igen kommer glider det sakta upp en båge brevid bilen. Han satt på en Suzuki GSX 1000R. Föraren nickade till oss och böjde sig framåt. Polaren växlar ner och ger max. Bakom oss hörde vi hur hojen växlade ner ett par steg. Sen sa det vara svooocsh, sen var han förbi. Sen efter ett par kilometer bromasade han och väntade in oss. Vi ligger jämsides i ca 110. Sen drog vi båda två. Vi hade ju så klart inte så mycket att hämta. Vi blev ju duktigt ifrånkörda, men det var kul ändå.
Vi glider sen in i Malmö och kör och käkar frukost.
Kan det bli mycket bättre. Tidig morgon, klart väder, ingen trafik på motorvägen och lite rejs före frukosten.

Bara ett problem. På vägen hem sen kändes min 325:a så seeeeg. Ska nog skuldsätta mig för livet och köpa mig en M5:a....:-)

PS: inga moralkakor. Det var ingen trafik under rejsen.
Trevlig läsning!

Man kan nog säga att i jämförelse med andra snabba bilar med
sportvagnskaraktär så får man väldigt mycket bil för pengarna när man köper M5.

Bmw är rätt okey!!
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
mmm.. jag älskar rejs historier kan inte alla skriva sin grymma!! och nej tack inga moralkakor!

Bm
122
Bmw W
325i -94
Spider:

Ja man får verkligen en hel del bil för pengarna. Dom har ju sjukit en del i pris på begagnat-marknade oxå. Men man ska ju inte bara ha råd att köpa den. Man ska ha råd att hålla den oxå
Ja det har du rätt i.
M5 kostar nog en hel del att underhålla.
Så man får väl nöja sig med 540:an

Mvh Spide

Bmw är rätt okey!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.