|
|
|
|---|---|
|
Har en liten fundering angående styrservo. Har en 323 -84 utan servo. Nån som vet om det går att eftermontera styrservo? Går det på min bil? Nån som eftermonterat servo? /Christian | |
|
servo skall gå att eftermontera utan större problem....jag hade planerat att göra detta, men då skulle man förlora lite av charmen med att köra e30 :) så det lade jag ner...men delarna som du behöver är inte jättedyra heller, kolla på ngn skrot... BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Chricke// Prova sökfunktionen här på forumet! Detta har varit uppe ett par gånger och jag vet med mig att det förekommit listor på allt man behöver. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Det du behöver är en ny axel som går mellan hjulen. Från axeln går det oljeslangar till servopumpen samt oljebehållaren. Servopumpen sätter man fast under generatorn. Det finns plats för allting. Du behöver även en extra remskiva. Remskivan har två spår och man sätter fast den framför den enkelspåriga skivan som sitter där nu. Precis som ticco skriver behöver du även en kortare led som sitter mellan rattstången och axeln, den är kortare än den som sitter där nu. Sedan när du har satt dit allt är det bara att sätta dit remmen och fylla på oljan. Kompletta servosystem säljes på bilskroten och här på bmwpower. Var bara noga med att du får alla grejer som jag har skrivit. Jag fick nämligen inte den kortare leden samt den extra remskivan. MVH |
|
| är det krångligt att sätta dit? | |
|
Det är lättare att komma åt i fall man plockar bort kylaren. Man får genast mycket bättre plats. Det kan även vara lite krångligt att få dit den nya extra remskivan. Det är nästan nödvändigt att vara två då man gör det för det är ganska tunga grejer. Jag fick hjälp av en kunnig person vilket underlättar mycket. Så mitt tips är att du ta hjälp av någon som är van att arbeta med bilar i fall du inte är så duktig själv. Det är lite jobbigt att få dit att men det är det värt enligt mig. Var dock noga med att få alla saker du behöver. Finns inget tristare än när något saknas. Lycka till. MVH |
|
|
Titta vad det spökar! Varför försvann mitt inlägg tro ??? //Ticco Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.