AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.145

länsförsäkringar fjantiga !

M-
23
M-steve
325cab e36
Har ni ni varit med om att försäkringsbolaget (länsförs.) inte vill försäkra bilen för att den är för låg!!!
Blev så förbannad att jag sa upp alla mina försäkringar hos dom!
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
För låg? Hur vet dom det? Är bilen besiktigad med sänkningen?

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Tjena Stefan, då för du la höja den lite när du visar upp bilen för bolaget, använd Biltemas fjäderspännare.... ;o)

Mvh Tobbe
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kan iofs förstå dem!
Nästa vecka kanske du kommer och vill ha ersättning för ett motorhaveri som beror på att du har kört sönder oljetrågen....

Men frågan är som sagt: Hur viste de det?

Mvh
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Om bilen är i "trafikdugligt skick"....så är det förjäkligt av dom....helt rätt att säga upp dina övriga försäkringar hos dom skojarna

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Länk
M-
23
M-steve
325cab e36
hade en värderings man från försäkrings bolaget som var och tittade på den. egentligen skulle han bara godkänna larmet men han spärrade den på sänkningen! Jag har andra fjäderben som jag använder till besikning men inte fan byter jag igen precis nu när bilen har besiktigats och man bara vill vara ute o glida! jag har haft lf i 5 år och alla mina bilar har varit sänkta till max o har aldrig haft problem att försäkra innan. Jaja det finns ju andra bolag LF gick ju bara misste om en kund!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Hur låg är den egentligen? om du måste byta vid besiktning så måste den ju ligga platt på backen.
Jag har min ganska ordentligt sänkt också, kommer ej upp på lyftar m.m men jag behöver inte byta på bilprovningen trots att den touchar deras lyft.
Skulle egentligen vilja ha den lite högre, det är ju rätt stötigt nu...
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag tror faktiskt inte dom kan neka dig försäkringen om bilen är ändrad inom de ramar som sätts av lagstiftningen.
Jag tycker du ska be dom motivera sig bättre, och om det behövs höra med Handelskammaren vad som egentligen gäller.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Den enda försäkring de är tvungna att ge dig är trafik.
Bolagen står fritt idag att välja och vraka mellan kunder och bilmodeller.
Du kan starta ett bolag som endast helförsäkrar 45 åriga tanter födda den 17 mars och som äger sänkta skoda felicia om du vill (och uppfyller de andra kraven förståss.)
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Bilmodeller ja, men knappast enskilda bilar. Försäkrar dom bilar av samma modell utan sänkning blir det nog svårt att neka den sänkta bilen.
Har man en policy att bara försäkra 45 åriga tanter födda den 17 mars med Skoda Felicia får man nog acceptera ALLA Skoda Felicia ägda av 45 åriga tanter födda den 17 Mars.

Ska man neka ett enskilt exemplar tycker jag man ska motivera det på ett vettigt sätt, att en bil är sänkt anser jag inte vara en bra motivering...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Johan B, motorhaveri är inte det maskinskada..detta kan väl inte ens betalas ut om bilen inte gått under 10000mil?? och har den det så faller ju den teorin bort.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Nu när jag sett en bild på bilen så har jag full förståelse för att de inte vill försäkra den.
Man får ju inte in ett finger mellan marken och sidokjolen ens, vart har du gjort av ditt avgassystem?
Minsta ojämnhet i vägen eller sak på vägbanan så är det mesta förstört undertill på den.
Det är inte maskinskadan som löser ut om du får ett spräckt oljetråg utan du har ju kört på något och därmed är det vagnskadan.
Lycka till hos annat bolag.
M-
23
M-steve
325cab e36
Jag tycker att kan man köra över farthinder och åka utomlands (inga problem på färjorna) så är inta bilen för låg! jag har polare i tyskland som har så låga bilar att det slår gnistor från avgassystemet! jag har ialla fall inte problem med bilen ! det är ju nästan bara positivt, då kör man ju mycket lugnare och försiktigare. bara plus i kanten på det :).

Det e tur det finns andra bolag!!!!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Ja varför skulle de inspektera larmet?
På Folksam frågar de bara om man har larm ingen som kollar funktionen förrens vid ev. inbrott.
Du kanske har låga sidokjolar men mina sitter iaf 3-4cm högre och jag kommer inte över alla fartgupp. Då tar balkarna under i guppet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.