|
|
|
|---|---|
|
hej på er! ja,behöver veta vilken längd jag behöver samt vilken gänga och stigning som e 30:n har? ska spacea 10 mm.tänkte beställa från specialfalgar.sE Tacksam för snabbt svar då det brådskar med beställning. | |
|
*Bump* ingen som har ngn lös som kan mäta? eller kanske ngn som gjort liknande manöver,köpt spacers+längre hjulbultar? har tyvärr inte egna bilen hemma fn.(då hade jag ju kunnat mäta själv) |
|
ant |
dom är 30mm långa orginal. jag spacade 5mm och behövde således 35mm långa hjulbultar. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
tackar som mjukast för svaret! |
|
|
Angående hjulbultar så kanske jag kan passa på att fråga. Har dragit dit bakhjulen och det rasslade från trumman så att säga. Satte dit 2 mm spacer och använde samma bultar och nu rasslar det nästintill ingenting. Är det verkligen så noga med längden på bultarna? mvh |
|
ant |
Stavros: ja det är så noga. en millimeter i sammanhanget är väldigt mycket. om det tar i på grund av en millimeter för lång skruv. ja då kan du ju tänka dig slitaget som uppstår när stammen tar i godset i trumman. en annan sak angående längden på hjulbultarna, man bör ha minst 6 varv av gängan dragen i godset i navet. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Du får nog bege dig till närmaste däckfirma som säljer specialfälgars sortiment.. då dom är grossister.. säljer inte till privatpersoner.. men, går du till en däckfirma har dom samma priser. Tänkte, så slipper du ringa till dom i "onödan" :) Ska själv space'a 10mm och kommer således behöva 40mm hjulbult. --------------------- .. vassast på ön ;) Länk |
|
|
jo,jag upptäckte det jag med :0) tillverkar egna spacers med centrumstyrningar. ev. kan jag göra dem på best.sedan om det visar sig funka bra. (programmerar i nc-svarv..) |
|
|
jag är sugen om det visar sig funka bra.!! spara min mail o hör av dig.. thoma5@spray.se --------------------- .. vassast på ön ;) Länk |
|
|
Appropå för långa hjulbultar... Jag hade en 323i-82 med skivor bak. Monterade plåtfälgar med hjulbultar till alufälgarna. Då rasslade det inte bara lite. Hela mekanismen för handbromsen åkte åt skogen. Fjädrar, stift handbromsbackar... Dyrt att vara korkad. //Erik// |
|
|
Å fan, tror detta kan komma att bli dyrt &j obbigt. Hade faktiskt ingen aning om att det var milimeternogranhet som krävdes. Ack o ve Har dessutom problem med en gänga sen urminnes tider. En helt ny "trumma" vore bra. Vad kan en helt ny trumma kosta? Alltså trumma till en bil med skivbromsar...? mvh |
|
|
>schrimp posten står väl kvar på forumet? tänker inte springa o gömma mig.materialet är rätt dyrt men fint.. ska räkna på vad de kan tänkas kosta isåfall. |
|
ant |
powerpak: vad är det för material du tänk använda dig av? jag är eventuellt en potentiell köpare beroende på materialval och pris så klart. jag skulle eventuellt kunna ytbehandla dessa spacers såvida dom inte är gjorda i duralaluminium eller liknande. hör av dig när du vet mer. anton.lillsund@telia.com ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
ev 6082-T6 eller 7075-T6. material som finns på inköpslistorna redan,lätt att det försvinner en snutt.. ;0) har ytbeh. precis runt knuten här, guld blå eller rödelox kanske? |
|
ant |
mmm, ja du nu får du allt kolla upp priserna på dessa doningar.. nu blev jag grymt sugen.. blå eloxering skulle sitta som en smäck.. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
håller på och ritar på adapterplattor från 4/100 till 5/120.. tror det ska gå att lösa..finns ju f-n så mkt mer begagnade fetingfälgar till 5-8 serien?! finns intresse för det isåfall? pris vet jag inte än. måste tillverka ett set först,räkna lite. MVH powerpak. |
|
|
Heh, beställt 4x100 fälgar nu ju... ;) --------------------- .. vassast på ön ;) Länk |
|
|
vad brukar 17-18tummare till e36:an ligga i offset? dito till 5-8 serien? powerpak-i konstruktörstagen.. |
|
|
okej,mina spacers är till salu nu! Prisförslag:300sek? 10mm med 57mm centrumstyrningar,endast provmonterade på min e30-89 helt tillverkade i cnc-svarv av 6082-T6 (mycket högkvalitativ,svindyr aluminium..) dock ej ytbeh. ännu. säljes pga 60mm styrningshål i mina fälgar.. (kommer att göra en uppsättning nya m.60styrning till min bil..) maila på: t.brogren@telia.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.