AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
786

Vatten i bilen

Mr
10
Mr Bool
330d Touring -03
Hej
Jag upptäckte under vårsädningen att det var fuktigt under
golvmattan bakom förarsätet, någon som har vet var det kan komma ifrån.

318IS -97

Tacksam för svar
/Mr Bool
Si
765
Simon01
120dM -08
torka bort det och se om det blir blött igen
dränaget kan vara igensatt, dock vet jag inte hur det är draget...listerna till dörren kanske inte håller tätt, då kan det ju rinna ner under mattan, kanske lite långsökt dock :)

har du taklucka?

BMW, Bayerische Motoren Werke
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
När det gäller vattenläckage är inget "långsökt" vatten kan rinna uppåt om det så vill :)) Kolla dräneringar till värmeystemet, och taklucka om duhjar sådan, lister runt fönster mm så inget är skadat.

///MVH Hasso
Länk

Mr
10
Mr Bool
330d Touring -03
Jag håller på att toka det så får de nästa gång bilen utsätts för vatten om det kommer tillbacka.

Ja, jag har tacklucka med det var inte blött upp åt sidorna...
Hmm, någon annan som vet hur man kolla dränaget, går det inne i bilen ??

/Mr Bool
Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
angående takluckan..
antar att dränaget ligger ovan innertaket.
pröva att hälla lite vatten i avrinningskanalen när det är torrt ute.. så ser du vart det kommer ut.. sen.. tja.. slit loss innertaket ;)

---------------------
.. vassast på ön ;)
Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Förra året hade jag exakt samma problem. Rejält med vatten under mattan bakom förarstolen. Lägg en handduk/mycket papper(åk till en mack) på golvet och pressa mattan med det genomdränkta skummigummit mot detta.
Torka sedan ur med cupevärmare.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Förra året hade jag exakt samma problem. Rejält med vatten under mattan bakom förarstolen. Lägg en handduk/mycket papper(åk till en mack) på golvet och pressa mattan med det genomdränkta skummigummit mot detta.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Oj!

Tål att upprepas.

:)
Plumpen
Är det någon som vet var alla dom här dränerings hålen sitter? Även jag har problem med vatten, jag hittade ett hål i mattan bakom passagerar stolen... Det var torrt på mattan men skumgummit under var blött. Kan det komma underifrån??????
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.