AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
873

V12 emblem,750 emblem, bara tvåutblås?!?

hade för mig att 750n hade 4st el är det jag som är lite sömnig? hursom helst så hade han 3 st v12 emblem bak, trpr han hade två fram oxå. han var inte blyg med att visa att han hade en V12 allafall (el ville vara en) :)
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Garanterat köpta på Mercedes. Sitter på MB 600 i vanliga fall. Dock endast en på vardera C-stolpen har jag för mig. Och ja, 750 har två utblås orginal. Hade han en "saftblandare" på taket också ? Kan ju vara en fördel om man vill vara riktigt säker på att dra till sig uppmärksamhet ;)

Mvh. Patric

Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det skall finnas V12-emblem till E65 hos BMW!

Mvh
Soki: 850 har 4 slutrör det måste vara den du tänker på.

Mvh Stephan

po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
USA-750 gick att få med original v12 emblem. Har dock inte funnits för diskreta europa under. 740 och 750 E38 har samma originalavgassystem med två dolda pipor. Som styling är det vanligt att man antingen sågar upp kjolen bak eller ersätter den med en tillbehörs kjol med färdiga urtag och ersätter slutljudämparna men dito synliga två eller fyr pip. (Alpina B12 har fyra pipor original)
okej tack för informationen, blir varjedag smartare tack vareforumet, ;) jo d såg lite överdrivet ut faktiskt, nästan falskt. altså på bakluckan stod det 750 på vänster sida och V12 på höger där normalt 720/740/750 står, sen två vid bak rutan på sidan, och två st fram vad jag såg. Stephan: måste ha tänkt på 850n för ja visste att någon 50a hade 4utblås :)
Visa användare
225
zaharald
750iaL -92
520i -89
Förmodligen hade "dekalpyntaren" runda 1,5" utblås oxå, hihi!!

Zaharald
Ralph
P.J har alldelles rätt v12 emblemen ska sitta på Mercedes 600 modellen, och inte på en BMW där den inte passar, fan vad fult och töntigt det ser ut, det borde förbjudas. Dom här människorna som lägger all den här emblem och rattmuff "stilen" på sina BMW borde köpa en Epa traktor istället. 7-serien är en diskret och elegant bil, och borde därför bevaras på det viset också.
lägga mercedes grejer på en bmw?! får man göra sånt?? hehe my god det var inte fint allafall.. tyvärr råkade killen som ägde bilen se mig, han såg att ja titta på hans bil o han trode väl att ja tyckte den var fin för hans näsa var uppe i vädret. men men smaken är olika. .. håller med ralph "7-serien är en diskret och elegant bil" , synd att vissa ser ut som anslagstavlor.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Soki: vad är en BMW 720 för bil :) Måste vara jobbigt att behöva hoppa ur bilen och putta på i uppförbackarna :) :)

hehe oj, min hjärna e så snabb att fingrarna hänger inte med då blir det sådär ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.