|
|
|
|---|---|
eddie |
Har sett annonser att de ska finnas och bilder på nätet som ja ej hittar igen.Finns de nån sån bil eller nån annan variant typ E34 eller E30 mm med V6?? Nån som kanske vet nån hemsida man kan läsa om de Montana |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
inte de senaste 30 åren iallafall. bara RAKA sexor, annonser är folk som inte vet vad de har under huven. |
| ... och jag såg en annons på en 323 ti (Turbo Intercooler) säkert en rolig bil... | |
|
Det är som Jörgen säger, okunniga bilägare helt enkelt... Simon |
|
Jompa |
Hej Grenberg! Tyvärr står inte ti för turbo intercoler vilket är synd utan (t) i (ti) står för compact (fråga mig inte hur man härleder till den förkortningen) Hälsningar Jonny BMW= Bäst Man Wäjer |
| Vad står då tex 525 TDS för? | |
|
TDS = Turbo Diesel Sport(!?) har jag hört... skillnaden från en TD är att TDS:en har IC oxå... //Koffe |
|
|
ti = turismo internazionale (typ!) Detta är vad jag läst i någon biltidning där frågan ställdes. Rätt eller fel?? Mvh Anders S. |
|
|
Jag tror det var nått i still med att TDI var skyddat varumärke för Volkswagen-gruppen, därför kallade Bmw sina "tdi" för TDS........ |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
toby 2001, NIX, Volvo V70 TDI ???? |
|
Jörgen, Volvos TDI är ju en VAG-diesel. Volvos nya diesler heter bara "d" |
|
| Jompa: Jo jag vet vad "ti" står för, tyckte bara det var samma division som en BMW med V6, att inte folk vet vad det är de säljer. | |
|
Annars är det lite kul med dem som ska sälja sin bmw diesel men samtidigt tycker att det där med TDS inte låter så sportigt utan istället klämmer i med "525 Turbo" Visserligen är det ju inget direkt fel men... |
|
|
Rekordet torde den annons jag såg för en par år sedan i motorbörsen, glömmer den aldrig. Där fanns att läsa under annonsen för en 528i- 84. ..."äkta rak V6, går som ett skållat troll..." Hmm...undrar om den gick överhuvudtaget! Vissa har då verkligen pejl på läget! |
|
eddie |
tror att ja sett de i FORUMET att de fanns en V6 320i. I sydsvenskan fanns oxå en V6:a. Så de finns ingen bil med V6?? Montana |
|
NEJ! se "Jörgen" |
|
| Dock håller BMW enligt rykten på att utveckla rover 75´s motor för användning i egna bilar. Vi får kanske se en v6 i BMW snart? | |
Andreas |
Hoppas inte det, rak sexa ÄR juh BMW... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.