AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.117

Borttagning av fläck?

Dr
175
Drewl
520i - 91
Stannade till på statoil idag för att tanka, tittade på oljestickan och konstaterade att man nog skulle fylla på lite olja, (har checkpanel, men man kan ju inte lita till 100% på den) . Nu var det så att jag hade 1L 10/40-olja som liggandes i en plastpåse i handsfacket. Jag tog ut plastpåsen med oljan i...Och vad hade hänt, jo givetvis hade olja läckt ut i plastpåsen, vilket resulterade i att jag fick oljefläckar i passagerarstolen. Fick panik och sprang efter papper. Fläcken är fortfarande kvar, vad jag har förstått ska det finnas speciella klädseltvättmedel som får bort olja. Någon som vet var jag kan hitta det?

Länk
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
åk tillbaka till statoil och köp en sprayburk med klädseltvätt.. sen om det är tillräckligt för att kunna ta bort din fläck kan jag inte svara på men försöka duger.. annars så får du uppsöka någon rekondfirma som kan fixa en rengöring av stolen åt dig..

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
Dr
175
Drewl
520i - 91
Får nog prova Turtle skumtvätt...Annars blir det rekondfirma. Tackar för tipsen!
jag hade på ganska mycket, lät det sugas in, gnuggade med en blöt (inte riktigt plaskvåt) svamp och det vita skummet som framträdde när jag gnuggade med den våta svampen torkade jag med en vanlig frotté handduk efteråt (krävs några st. för denna metod) Resultatet= som nya säten, har inte tagit förarsätet, om du ska ta hela bilen så rekommenderar jag att du tar ut baksätet o lägger säte+dyna på golvet, blir enklare så, framsäten fäller du ryggstöden allt du kan så kommer du åt i skarven sits/ryggstöd

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.