|
|
|
|---|---|
| Har en liten fråga angående min blinkersspak, det fungerar som en helt ordinär blinkersspak ska göra med helljus, blinkers vänster o höger. Men grejen är det att efter jag har fört spaken till att den ska blinka åt vänster, så kan jag efter ett litet motstånd föra ner den ytterligare ett par centimeter till men den fastnar inte där utan går tillbaka till blinker läget, innan det tar stopp. Gäller även åt andra hållet. Undrar vad för nått det är. Läst min instruktionsbok men inget står i den om det. Den verkar inte trasig utan att det ska vara så där. | |
|
Det är inte för att tända parkeringsljuset på höger resp. vänster sida? Brukar finnas den funktionen på vissa bilar. Henrik |
|
|
Det låter som om du har ett ganska stort slitage på din spak. Jag delade på min blinkersspak nyligen och i den fanns det inga extralägen.. :) Däremot sitter det mycket plast och fjädrar i den som kan slitas. Det är anledningen tror jag till att du kan föra spaken ytterligare en bit... Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
| Tror inte det är slitage för det är exakt samma hack åt bägge hållen, men det står däremot i min manual (för bilen då :) att jag kan som hendrik "säger" att man kan bestämma på vilken sida parkeringsljusen ska vara tända åt... Tänkte inte på det... Måste titta! | |
|
mycket riktigt så skall man kunna föra spaken förbi ett motstånd för att tända parkerkingsljus på ena sidan, bra när man vill märka ut bilen vid parkering t.ex..... dock har jag inte testat på min... BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
jepp.. .stämmer....är för att använda parkeringsljuset bara på den ena sidan, beror inte på slitage.. Mvh Björn |
|
|
Måste ut o klämma på spaken och se om jag har det också.. Har då aldrig noterat något sådant läge.. :) Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
BmwMutte |
Hittade det idag jag oxå på min.. coolt!=) |
| Det stämmer! Man kan tända höger resp. vänster parkeringsljus med spaken. Det finns inte på svensk-sålda bilar, men på europeiska bilar finns den funktionen. | |
|
johoda per_j82 min är svensksåld, å jag har den funktionen.... å jag är 100% på att den är svensksåld också. =) Mvh Björn |
|
BmwMutte |
Samma här...sv-såld! |
| Funkar fint på båda sidor | |
| Ahh, undrade just samma sak. Nu vet jag. Ska ut och testa. | |
|
Många tyska bilar har detta sedan 60-talet, när allt är avstängt/nyckeln ur kan man tända höger eller vänster sidas positionsljus med spaken. Men nåt extraläge utöver blinklägena på spaken har jag inte hört om tidigare, på min används vanliga blinkläget. FP |
|
Tigerr |
jag kan också dra min förbi ett motstånd. och eftersom det är ett ganska distinkt motstånd så tror jag inte att det rör sig om något glapp. har tittat utanpå bilen men inga ljus tänds eller så när man drar den till de olika lägena. jag har en teori om att det helt enkelt bara går att 'överkugga' om man använder för mycket kraft.. så jag har slutat testa och låter min spak vara ifred. :) |
|
Detta fungerar på både min svensksålda E34 och min tyskimporterade E32. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Funkar även på sambons svensksålda e30 touring från 89. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.