|
|
|
|---|---|
|
Tja... jag undrar ifall det é nån som har nån erfarenhet av ESS tuning. de erbjuder kompressorer till ett stort antal BMW modeller... den jag é intresserad av är den till 528 e39... är det någon som har någon erfarenhet av detta företag eller är det nån som vet vad som händer ifall man rullar in med sin kompressormatade BMW på besiktningen??? så till en annan fråga.... kan det vara så klokt att kötta i en kompressor i en bil som har gått 20 000 mil... visserligen är det långfärdsmil men ändå...? nån som har nåt klokt svar??? tack på förhand... D | |
|
Välkommen till forumet! Det finns en utmärkt sökfunktion som heter "sök inlägg" (lite längre upp). Om du klickar på den och skriver in ESS eller kompressor, kommer du få upp några trådar om detta. Bland annat "Asken" har en kompressor från ESS i sin bil (kolla under Länk ). Mvh |
|
|
ok... hur gör jag för att komma i kontakt med honom (nykomling) tack för hjälpen D |
|
|
prova med Asken@bmwpower.nu Mvh Lövan (som är toknöjd med ESS ) www.540touring.nu |
|
|
ok... tack... men vad tycker du... kan det vara värt att kompressormata en bil som har gått strax över 20 000 mil...? har du besigtigat bilen sen efter installationen? o i så fall hur gick det??? mvh D |
|
|
---> Lövan! Vad hamnade din slutnota på? Finns det någon svensk återförsäljare till ess, eller man får åka till norge? är det jämförbart med svenska priser? Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tror inte att Ess monterar kompressor på en bil som gått 20.000 mil. Utan det monteras endast på lågmilade vagnar i som bedöms vara i sånt skick att monteringen ska funka problemfritt. Priserna finns på hemsidan.Och det är inte motiverat eller klokt att montera en kompressor för 50 tusen på en bil som rullat 20.000 mil. ///MVH Hasso Länk |
|
ok... misstänkte nästan det men det känns alltid bättre att få det svart på vitt... du hade en jävligt fräch bil... måste fråga dig varifrån du har fått "angeleyes" ifrån för den é väl ändå för gammal för att ha det i orginalutförande? sen så måste jag fråga dig om du tycker att det é värt att jag skulle skaffa mig samma avgassystem som du har? va har det för för- resp. nackdelar? D |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
DU får två snygga utblås och ett trevligare mullrande ljud. Nackdel.Bilen går inte riktigt lika ljudlöst som tidigare:)) orginalsystemet är rostfritt, men Sup-Sprint är det bara delvis. Angeleys köpte jag på Malå Karossteknik. Hella dvs samma som orginalmonteras på BMW men sidoimporterade därför billigare. Om det är värt avgör du själv, kanske finns annat att som är viktigare för din bil. ///MVH Hasso Länk |
|
ok... vad kostade det då? hur kommer jag i kontakt med dem? det é för jävla häftigt med angeleyes "megasmajl" :) D |
|
|
Malå karossteknik kommer du lättast i kontakt med genom att gå tillbaks till förstasidan å klicka på deras länk till höger =) //Koffe |
|
|
ok... tack ska du ha! D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.