|
|
|
|---|---|
|
Risken att det åker i en kompressor i vinter blir bara större för varje dag som går. Finns det någon som känner eller har sett någon 540 med kompresor,som kan hjälpa mig att få kontakt med någon som har, så skulle det uppskattas mycket. Bara ett regnummer hjälper mig så att jag har något att söka på. Vill ha lite mer kött på benen innan beställningen går iväg. Mvh N | |
|
Hejsan Niklas, jag söker med ljus och lykta efter samma sak. Har varit i kontakt med Moselman i Holland, fast de hade inte mappat klart den nya?! V8:an. Men det var 1,5 år sedan, jag köpte en 528 istället för en 540 (00). Då var jag även i kontakt med ett Göteborgsföretag som jag skulle köpa den igenom, och de lät lite suspekta... Nu är det dags för en ny tjänstebil så jag har tänkt att sätta kompressor på en X5 4.4i 02:a. Hör gärna av dig om du hittar något, jag kan meddela dig om hur mina letningar går. Hälsisar Roger roger.kerven@telia.com |
|
|
540Niklas: Det finns ca 4 st "riktigt" konverterade E34 i Sverige (bortsett från ev. racer bilar) mig veterligen, dom får själva ge sig till känna om dom vill hjälpa dig. Tjorven: När det gäller din X5:a så finns det ingen kompressorsatts färdigt ännu, det närmaste du kommer är en kompressormatad 540 01 som blev klar för ca 4 veckor sedan och det är bara en leverantör i hela världen som har detta. Tänk bara på det att om du vill konvertera din X5:a så går bensinförbrukningen upp, och är det då din tjänstebil som du tänker använda dig av så kan det bli problem med tanke på ekonomin/redovisningen. Till er båda: Det är MYCKET STOR skillnad på vilken leverantör av satser ni använder er av, mer eller mindra så kan vilken klåpar firma som helst montera en kompressor men vad som gör det så speciellt är sedan att programmera om bilen till att gå jämt och kraftfullt i hela registret. Lycka till! |
|
| Vilka firmor är det som håller på med kompressorer? Vad pratar vi för priser? | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
kolla tex Länk Rickard Andersson på Eternity har jag för mej har en 540iAK. |
| Esstuning har ett kit som ger 420 hp till 540 E-34. Men det kostar nästan 5000 USD. Någon som har fler alternativ? | |
KOED-3ER |
Hej! Vi er i stand til at levere og montere kompressorsæt til E34-540I og E38-740I hvor man opnår ca. 370hk og 570nm. Det tager ca. en uge og er 100% professionelt arbejde! Prisen er ca. 55.000.dkr. + moms. MVH. Nikolai Vaengtoft KOED-3ER Nyhaabsvej 16 DK-8560 Kolind +4586392900 +4586392911 www.koed-3er.dk nikolai@koed-3er.dk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.