|
|
|
|---|---|
|
På bildelsimporten har dom Synpower oljor vet ni vilka secificationer dessa oljor har för dom är väl bra eller??? MvH Bmw 4-ever Länk | |
|
Kolla om du hittar oljan här (misstänker att du menar Valvolines Synpower, som finns i listan): Länk Mvh |
|
|
ok Tack Johan B! Men jag blev nästan förvirrad! Vilka av dessa oljor då är mycket bradå enligt denna listan??? I så fall synpower är ju bra om jag fattar detta elller quaker state verkar vara mycket bra också eller?? MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
Alla oljor som uppfyller kraven; API SJ eller SL, ACEA A3 är bra oljor. Alla "stora" märkens syntetoljor är mycket bra, välj viskositet utifrån körförhållanden, körsätt, slitage etc. dvs tunn olja (ex 0W30) om du kör i kallt klimat med många kallstarter, fräsch motor samt inte kör bana. Om du däremot kör väldigt hårt (bana) har sliten motor och bara kör sommarkörning, kan en 10W60-olja vara att rekommendera... Får man ett bra pris vid en kampanj eller via kontakter, spelar oljemärket mindre roll! Om oljan som du har i motorn är BMW-godkänd, kan du sova lugnt! Kör själv på Valvoline synpower då jag får ett bra pris på den oljan. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.