AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
722

Är det någon som kört en Alpina e30 B6 3.5S?

Skulle vara kul att höra om det är någon på forumet som kört denna blandning mellan e30 M3 kaross och Alpina motor.

Någon som har mer info än:
Länk
?

Mvh
/Wille

st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Jag har ägt en vanlig B6 3,5 och den var mycket rolig att köra. Dock så har jag inte hittat någon S till salu här i Sverige så man kan åka och titta på och ev ta en sväng i. Finns det några S föresten i Sverige?
Jo, jag har också kört e30 B6 3.5, grymt skojiga att köra.
Massa koola mätare, bl.a. bakaxel-tempmätare.
S versionen måste vara hur kool som helst i M3 kläder.

/Wille
Chansen är itne så stor då jag tror endast runt 65 tillverkades varav hälften såldes till Japan. De ligger på mellan 150 och 200 000 kr när de är till salu.
Jag tyckte att det kunde vara kul att kolla ändå på BMWPower om någon provat denna modell, riktigt dåliga odds iofs :(
Tyvärr lär ju inte alla 65 vara i livet längre heller.
Verkar vara en grym bil hursom.
st
2.200
stensth
Såg en för ett tag sen till salu i Tyskland för 180 om jag inte minns fel. Synd att man inte skiter pengar och kan köpa vad man vill.

B6 3,5S är en bil jag skulle vilja äga!
Cy
97
Cyberoid
Alpina B6 3.5 Kat -89 nr. 176/219
318i(s) -88 VarioValve
528i -85
Här finns en S till salu. 14 000 dyra engelska pund kostar den.
Någon mer än jag som känner ett sug?!

Länk

Cyberoid
Känner ett ganska kraftigt sug, tyvärr saknas ca. 185' om jag inte säljer min nuvarande M3, men det lär inte hända än på ett tag.
Köper man en sådan bil ska man kräva att den ska vara i ett oklanderligt skick även om den gått ca.12' mil och är 23-26 år gammal.

/Wille
st
2.200
stensth
Har mailat angående den 3,5S och den fanns kvar då innan jul i alla fall. Vet dock ej om den finns kvar nu. Men som sagt. Det fattas lite för mycket i kassan just nu för att köpa sig en sådan bil.
Visa användare
208
Dookie
320/325 -88
Var de 3,5S som de var 254 hk i? .. eller var de den vanliga b6:an från 89?

B6 3,5S fanns bara i kat version dvs 254 hk. Identisk med B6 3,5 motor-wise.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.