|
|
|
|---|---|
|
Någon som har (haft) detta problem? Har hittat i en verkstadshandbok att felet kan vara känt, och att en styrbox av ngt slag måste bytas ut/uppgraderas + lite till... någon som vet vad det kan kosta att fixa eller vet något billigare alternativ än att lämna in på BMW verkstad? Detta är enda egentliga felet på bilen, men är ack så störande, med tanke på att stolen är inställd för föregående ägare med annan fysisk form än mig... | |
| Har du kollat säkringen? När jag köpte min bil låg det tre solglasögon och två pennor + div småsten längs kuggstången till förarstolen. M.a.o. det finns många tänkbara orsaker till att säkringen kan gå till stolsjusteringen. Fungerar fortfarande spegelinställningen om du trycker på minnes knapparna i dörren, eller är både stol ratt och speglar döda? | |
|
Speglarna ändrar inställning när man trycker på minnesknapparna, men inte stolen eller ratten. (Inte heller svanken, som dock fungerar till hälften med justeringsknappen... men svanken kanske inte sparas i minnena? Eller så är den så utåtspänd som den kan bli. Det är minskningen av svanken som inte fungerar =( sitter som en pilbåge i stolen.) Det verkar även komma fram ström till de flesta manicker under stolen. Säkringsbeskrivningarna står på tyska så jag är lite osäker på om jag hittat säkringen till stolen, men alla jag hittat ser ut att vara hela (liten box i motorrummet bak-höger, samt höger sida i bagaget). Allting ser ut att sitta fint där under, och det var inte så mkt bråte där heller... |
|
|
OK. Kanske ändå läge att höra med en BMW-verkstad. P.S. Det står uttryckligen i manualen att svankstödet inte påverkas av minnesinställningen, så surrar pumpen när du trycker neråt /framåt/uppåt på den runda knappen så är nog ventilen mysko. (tryck bakåt ska släppa luften ur alla tre kuddarna. Ett svagt relä-klick ska också höras från ryggstödet) |
|
|
Hittade denna eminenta handledning över eftermontering av svankstödsfunktionen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.