AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
474

för mycket bensin..

Mr
39
Mr-Smali
BMW 320I
Har följande problem me min 320i -92. Den går hur bra som helst när man kör kortare sträckor med den, men om man t ex kör några mil och håller 110 så går den bra första milen typ sen så börjar den gå skit, drar as mycket bensin och går ojämt.. man kan inte heller hålla jämn gas på den.. men om man sen lossar batterikabeln en stund för att nollställa ecu så går den bra ca 1 mil igen och sen samma skit igen.. nån som vet va de kan vara?. har bytt luft och bränslefilter samt tändstift utan någon som helst förbättring.
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
skulle tro att det är din ecu som har ballat ur.. är inte säker men om den nu är adaptiv, dvs anpassar sig efter din körstil efter en viss tid/sträcka så kan det vara just vid den processen som det blir fel..
testa att få tag i en likadan och byt så får du se..

Mr-Smali
BMW 320I
Vart kan man köpa en sån och vad kostar dom egentligen??
Mr
39
Mr-Smali
BMW 320I
glömde även nämna att bilen stått avställd från december till början mars och sen gått bra i ca 2 veckor för att sedan börja gå såhär dåligt...
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
pris kan jag inte svara på men billigast blir nog om du kollar med skroten..

Mr-Smali
BMW 320I
kan det verkligen vara den som pajat? det kan väl inte vara speciellt vanligt fel direkt..
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
nej det är inget standardfel men som all annan bilelektronik så är inte den heller gjord av komponenter som har speciellt hög kvalité så allt är möjligt.. så som du beskriver det så tycker jag att det lutar åt det hållet i alla fall..

Mr-Smali
BMW 320I
ja provade att sätta i andra stift och nu verkar den gå bra igen.. skumt me tanke på att de som satt i var nästan helt nya...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.