AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.273

Kan man byta lås utan nyckel?

sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Nu tänker de flesta:
"han ska sno en bil"
Men så är det inte. Jag hittar inte nyckleln till min 525a! Och säljaren sa att han hade bytt lås, så jag kan inte söka på regnummret! Vad gör man? Kan BMW ta av tändningslåset utan nyckel? Som tur är är bilen inte låst, så jag kommer in i den.
Så, några "tjuvtips" vill jag inte ha, men tips på hur jag kan göra, eller vem som kan göra det åt mig, är tacksamma..
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Pilla ut dörrlåset och åk med det till BMW så kan de säkert hjälpa dig att koda en nyckel som passar till din bil. Eller om de inte kan så får du åka till en annan verkstad som kan det. : ) Håller på med en hel del stöld/inbrottsskador på Audi och har hjälpt mången bilägare med det. Låssmeder tillverkar även nycklar efter kundens önskemål. Detta förutsätter såklart att du hade samma nyckel till dörr som till tändlås.
Det brukar inte bli så dyrt om man kan prata för sig. Passa då på att låta tillverka två extranycklar. Alternativet är att byta tändlås och koda om dörrarna efter nya nyckeln.
bl
2.296
blixten
325i -88
Man går efter chassinummer när man beställer lås eller nyckel inte nycklarna i sig. Behöver man ett lås eller en nyckel pga att det ena eller andra är tex utslitet, går man till bmw och beställer ett dito. Tar ca en vecka så får man ett nytt dörrlås som passar till den gamla nyckeln. Ett lås kostar ca 500 kr.
bl
2.296
blixten
325i -88
Man skall dock kunna styrka att man är ägare till bilen samt kunna legitimera sig.
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Om man söker på ch nummret så får han ju fel nyckel om jag förstår det hela rätt. OM nu tidigare ägare bytt lås på bilen ifråga.
be
250
benny
535im-86
Hej! Kolla me gamla ägaren han kanske har nyckelkoden kvar nånstans eller kan den rentutav sitta fastklistrad i serviceboken eller instruktionsboken.

Mvh. Benny
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Hmm..
Har inte så stor lust att ringa förra ägaren.. Kommer väl att bli galen på honom.. Men det är en annan historia..
Ska kolla med BMW och göra en chansning, kanske han bara ljög om att han bytt lås.. Som med allt annat han ljög om:(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.