AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
451

Nybliven 750 E38 ägare!

Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Så har man äntligen skaffat sig en maxutrustad 750iA -98.
Hittils har det helt klart varit värt de dryga 45 liter den dragit på 20 mil... ! =) Vilken bil!
Hade kunnat köpa en Hyundai Sonata med "all" utrustning för samma pengar, som gått 900 mil mot BMW'ns 19000... svårt val? hehe... NIX!
Ibland funderade man dock om en M3a hade varit roligare, och så må det vara, men 750'n är nog bättre i längden... Jag skulle då bli less på ljudnivån och stötigheten.
Dessutom går den ju som ett skollat troll iaf!!

Stort tack till denna sida och forum som givit mig mycket nyttig information inför köpet!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Är du inte klok??? Du skulla ha köpt hyundaien!!!! Det är MYCKET mer bil för pengarna, och tänk så driftsäker ;-DDDDDDD

Skämt åsido, grattis till köp av en underbar bil! :)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Det är bara & gratulera!
Det är bara & gratulera!
Välkommen till kungaklassen!!

"BMW make the world faster"
grattiiss!!e lite avundsjuk du har ju finare bil än mig ju. :)
grattis till bilen, eller skall jag säga lyxjakt :)

BMW, Bayerische Motoren Werke
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Tack, tack..! =)
Åh vad jag är sugen på att ta en riktig långtur... måste bara få förarstolen fixad så jag kan sitta normalt!
Alla justeringar är döda förutom det minst sagt kraftiga svankstödet, som dock går att öka, men inte minska =(

En liten kul detalj angående en sådan här bil... folk tittar, tänker, förundras, höjer på ögonbrynen. Många berömmer, vissa vänder bort huvudet... många undrar om "det går bra för mig" osv...
Men ingen tänker på att en sketen Saab eller Opel för den delen är dyrare... ganska kul!!
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
kannon bil

WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
kanon bil men ha en slant undanlagd för ev rep

po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Japp, få bilar för så lite pengar, får folk att ruttna av avundsjuka!
Komiskt också att folk kan dregla efter en xc90 men idiotförklara oss v12 vänner som kan köra en bil som drar sååå mycket bensin.

Om du gör några framsteg med svankstödet får du gärna meddela resultatet. Jag har själv en "svankstödsbugg" i förarstolen. Bara den nedre kudden blåser upp sig. Den övre och den stora mittre händer ingenting med fasten pumpen blåser allt vad den kan. Jag är ganska övertygad om att det inte rör sig om punktering, utan att ventilblocket i ryggstödet inte stänger tömnings ventilen.
Scheckheft
Hej och välkommen i E 38 gänget. Extra kul med en E 38 i Luleå. Vi är inte många här... .

/Scheckheft
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Scheckheft: Det är vi nog inte.. men det roliga är att jag köpte bilen i Luleå! =)
Då har jag varit runt å kikat i sthlm, men kom fram till att det
var bäst köp här...!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.