|
|
|
|---|---|
snodden2 |
hur får man igenom bilen på besiktningen utan att byta vanos??? |
|
Är det bekräftat att det är vanosen då? Snackade med en vän som mekar mycket BMW om just det här med hög HC halt, han sa att det gick att sänka den med lite olja av något slag, vi gick inte vidare in på ämnet men det var ju ingen lösning på själva problemet utan bara ett sätt att smita igenom besiktningen. Att hälla i K sprit och för att sänka HC värdet ger tydligen motsatt effekt så den kan man glömma. Personligen hade jag åtgärdat felet, kanske går det att köpa en vanos på begagnatmarknaden? www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra forum.. |
|
| Vad får dig att tro att de e vanosen bara för att du har höga HC-halter?E dom på gränsen så byt olja stift o luftfilter e dom högre än de typ 200 kolla lambda givarna(2st) eller katalysatorn.min flickväns 318IS hade höga HC värden men de hade brunnit i katten satte på ny efter de var HCn 0 likaså COn | |
|
Såvitt jag vet påverkar inte vanosen avgasvärdena på det viset. Har haft inne några med trasig vanos på besiktning utan problem med avgasvärdena. Mitt tips är att leta efter lösningen någon annanstans. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Se till att bilen är riktigt varm... kör riktigt hårt innan avgasmätningen... det kan sänka HC-Halten rejält.... | |
|
Jag varvade ur min på motorvägen innan besiktning + 2 flaskor k-sprit i ca 15liter bensin. Blev 0 på allt utom lambda, 1,01........ Fast det är ju ingen "smutsig" M3! ;) Mvh Patrik |
|
|
Ny fräsch olja (av god kvalitet) och nytt oljefilter kan få ner HC-halterna drastiskt! Mvh |
|
|
Du kan prova detta ....Lite bensin men mycket medel för tryckluftsbromsar (lastbilar eller bussar ) Finns på OK.. Kör på höger sida |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.