AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.972

Stulna grejer på bilen, var går gränsen?

sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Jo.. Jag lånade en bekants 325 coupe -92. Eftersom ägaren är väldigt pedant, och skulle sälja bilen, så bad han mig ta det lugnt med den. Och visst, får man låna en bil, så tar man det lugnt. Men döm om min förvåning när jag kommer ut en morgon... Fronten, speglarna och lister runt bilen är stulet!! Allt detta var M3 orginalprylar, med kvitto från BMW. Herregud tänkte jag.. Hur ska jag förklara detta? Ringde upp och förklarade läget. Han tog det ganska bra. Detta var i onsdags (26/3). Jag ställde bilen hos min far, som bor i ett mycket lugnt bostadsområde. Idag (söndag 30/3) hämtade jag bilen för att den ska lämnas till BMW imorgon. Nu har de stulit M-märkena på huven också!!
Att saker försvinner kan ingen hjälpa, men detta är löjligt! Ska man behöva hyra en väktare som vaktar bilen eller??
Jag vet att detta är ett uttjatat ämne på BMWPOWER, men var tvungen att skriva.
Är det så vanlig att grejer på M-bilar försvinner eller??
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
4995:- kostar dom "typ" original , fronten och listerna lär ju inte vara billiga helelr

/Mvh Göran
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Det finns ju en anledning varför försäkringspremierna är som de är till BMW:

/Edvard
BMW CS # 4503
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
De är ju för jälvigt att man inte för ha grejernai fred .. peppar peppar så har jag klarat mig en så längen .. Men jag satta och tittade igenom alla kvitton som jag fick med till min bli när jag köpte den .. de var kvitton på över 15 huvemblem och några bak oxå ... så många går man ju inte och köper för att dom blir dåliga...Ett X antal måste ju ha blivit taga ..en jag känner köpte en bli i sthlm han hade fått köpt 5 huvembelm på ett år för att han fick inte ha dom i fred ...Men varför bara ta huvemblemen ? jag fattar inte =)

jaja hoppas de fixar sig för din vän ...

Mvh Teres

bmwskadad
325 coupe -93
Vart bor du teres?
snoppolle
Gävle!!! Det står i "visa användare"

Gör som jag!! SOv ett fåtal meter från bilen med ett baseballträ under kudden...

Om jag skulle få tag i nån som gjorde åverkan på min bil så skulle jag nog se till så att han fick plocka rövhår under näsan!! Eller nåt!
Vilka jävla idioter det finns. Det måste vara ena riktiga hjärndöda jävlar. Det kräver ju inte så högt iq för att kunna skilja på ditt o mitt??? Eller?

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
sallepwr:
Regga grejjerna här:
Länk

__
Länk
Jag hade en 328 med m-paket men tröttnade efter ett par
månader på att inte kunna sova om nätterna pågrund av
oro för vad som skulle bli stulet så nu har jag en e34 där det
inte finns nått att plocka. Nu kan man sova lungt igen.

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet!
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
For javligt nar sant hander...
Och BMW agare varkar hardare drabbade an de flesta andra, bytte in min E39 mot en Porsche Boxster innan jag akte pa semester & domm om min forvaning nar Boxstern (cab, fler hkmkt dyrare) som dessutom ar import ar billigare att forsakra an min svensksalda 523:a... Da vet man att nagonting ar fel i samhallet...

Beklagar att vara svenska bokstaver med prickar over saknas, sitter pa borneo...

Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme.
Th
302
The Sentinel
E91 320i Touring -07
Var gränsen går ???

Tja på min 525 -77(76) så slog någon in rutan
och snodde askkoppen , fronten till CD'n låg kvar i
handskfacket orörd ...

Askkoppen fick jag gratis av en BMW-vän
men glas hittar man varje gång man kliver
in i bilen .. för jävligt på min fina tygsäten.

Finns mycke galenpannor i denna värld ,
detta var på en gata rakt bakom en polisstation i Luleå .

///M vh. Niklas

BMWCS #3633
BMWCS Sektion Nord
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
För en massa år sedan var det någon som snodde radioantennen på min fars dåvarande 740. Dem var samtidigt inne i 518:en, men dem tog ingenting, förutom att innerbelysningen var sönderbruten. SUCK!

Hade för länge sedan en lancia A112, en morgon när jag kom ut var sidorutan öppnad försiktigt(inte sönderslagen), när jag skulle starta bilen märkte jag att jag saknade växelspak... nån hade monterat bort växelspaken enbart!
Det visade sig att den var väldigt svår att få tag på, det är mao inte bara exklusiva bilar som blir "rånade" på delar...När jag ringde försäkringsbolaget föreslog dom att jag skulle köra till verkstan själv, jag frågade hur det skulle gå utan växelspak...
inte kul då, efteråt har jag aldrig hört talas om nåt liknande. Min bmw har fått vara ifred förutom en nyckelrepa som nån möjligen avundsjuk person åsmkat bilen...
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Ang repade bilar..
Det är en sak om de stjäl grejer, då får de åtminstone ut något av att göra det (OBS! tycker fortfarande det är för jävligt!)
Men om de repar bilen, så är det ren jävelskap! Min polare fick sin kalasfina 525a repad här i malmö, och han hade ingen vagnskada. 10000 ur egen ficka, lagom kul:(
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Så skadogörelse går på vagnskadan? (måste ha helförsäkrat?)

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
jo
150
johan franzon
525iA M-sport Touring-03
Om ingen köper "skiten"på blocket,autobörsen etc minskar nog sånna här stölder radikalt,fördj***igt.

///Johan

Länk
Ro
53
Rosberg
528i-99
Kom ut i morse och dörren var uppbruten, stereon borta......
jag håller med Johan, ni som köper begagnat på blocket mm.
begär kvitto så slipper vi förmodligen allt j_vla trams med stölder.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Det där med repning på bilar. Gick i ett sällskap med en polares bror som är 15 år o lite småvild hem från en fest. Så tar han helt oförberett upp nyckeln och gick mot en bil. Jag såg givetvis detta och lyckades hindra. Fy fan vad arg jag blev! Han kommer förhoppningsvis inte att repa igen.

Men det är nog mycket sånt där. Smått folk som vill "imponera" på sina "vänner".
Purre
En intressant sak är hur fördelningen mellan de olika premierna på försäkringen har ändrats de senaste åren. Från att vagnskadedelen stått för större delen verkar det som om delkaskodelen (bla stöld) blivit den största delpremien.
D v s det är mycket vanligare numer att en bil utsätts för inbrott/stöld än att föraren kör in i något...

Sen tycker jag också att det är j*vligt konstigt att skadegörelse går under helförsäkring... Det är ju lite man själv kan göra åt sånt, förutom att tillse att bilen inte står parkerad varsomhelst.

Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Blev av med mina M3-speglar på Gotland under semestern. Satt på förfest i 3h mellan 2000 och 2300... De hade tur att jag inte såg dem...

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.