|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket ger ett chip och kattersättare från köhler till en m3:a e36?? Passar kattersättaren till original systemet eller måste man byta?? | |
|
Ett tips.. ring Köhler och fråga. Jag har bara hört gott om det företaget iallafall. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra forum.. |
|
|
Tjenare. Katersättaren ger ca 10-15 hk och jag skulle tippa att ett chip ger lika mkt, dvs 10-15 hk. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Passar kattersättaren till original systemet????? Något tips på grymma sänkfjädrar?? |
|
|
Hej igen. Katersättaren passar originalsystemet. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
För en okunnig, vad är en kattersättare??? Vad skulle ett trim som ovan kosta, chip och kattersättare från Köhler. Eller har någon nummret till dem? Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
z3mpower: Kat. ersättare ersätter katalysatorn. Köhler Racing Fridhemsberg 310 60 ULLARED 0346-310 49 0346-310 70 /Wille |
|
|
En racekat med andra ord, men säg det då! Ska kolla med dem i morgon. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
rocketboy |
En kattersättare är inte än race katt.Du tar helt enkelt bort katten från bilen å sätter dit ett vanligt rör i tron på att du ska vinna effekt. En race katt är en metallisk katalysator framtagen för tävlingsbruk å är lite overkill på en vanlig gatbil. |
|
Så "rocketboy" du håller inte med om att man kan plocka ut 2 x 10-15 hk genom chip och kattersättare. Du var en jäkel till att ha många tuffa bilar, men vad är en Speedfight??? Alfan 2000 GTV var länge en favorit för mig. Har du gjort några modifieringar på din M coupe? och kommer du till Mantorp den 10 maj? /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
speedfight är en moppe eller lätt mc Länk |
|
rocketboy |
Precis du får inte 30 hk bara på chip å ta bort katten. Jag kommer till Mantorp med 2,8:an för M motorn hinner inte bli färdig tills dess. Håller på att skruva ihop 2,8:an nu får hoppas skrotet håller bara till Mantorp ;-) |
|
Du får gärna anmäla dig om du tänker komma till Mantorp 10 Maj, så jag har koll på hur många som kommer. Droppa en mail på bmw.zmpower@spray.se med namn, regnr, och bilmodell. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
rocketboy |
Ok Kom ju precis på att jag glömt att betala in medlemsavgiften till Klubben ;-) Man varför ska jag anmäla mig till dig??? |
| Du behöver inte anmäla dig till Richard. Han har anordnat en Z3-träff under SC träffen på mantorp. Sådant har du inte tid med för du ska jaga mig ;) | |
|
Grabbar garabbar, bilarna måste vila lite emellanåt också, svalka däck och bromsar, motor och bakaxelolja osv. Kanska behöver ni släcka törsten lite eller sträcka på benen. Då kan det väl vara skönt att parkera bilen bland de andra svanarna (BMW Z-bilarna) och slå en flukt på vad deras ägare har gjort med sina bilar. Alvarligt talat så håller jag på att arrangera en BMW Z-träff samtidigt som banträffen på Mantorp 10 maj. Alla BMWs Z-fordon är välkomna, vi kommer att ha en utställning där bilarna parkeras snyggt och prydligt så att alla kan få njuta av våra skönheter. Alla Z-ägaran kommer att få röstningsformulär där vi runt lunch röstar fram dagens finaste Z. Detta kostar inget och du behöver inte vara medlem i någon klubb för att få deltaga. Sen får ni givetvis lämna utställningsområdet då och då för att köra era varv på bana också. Det låter väl inte så farligt, eller? /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Låter som inbördes beundran ;) Vi träffas nog om du ska vara med vid insläppet för risken är stor att jag står där då jag sitter i styrelsen. |
|
|
Det är väl inget fel på inbördes beundran! andra bilmärken är ju inte så mycket att beundra. Sen är det ju så att då de flesta Z:an är cabar så får de ju inte direkt köra på bana och då finns det ju inte så mycket annat att göra. Förhoppningsvis känner någon till trakten och vi kan ta en landsvägssväng under någorlunda tempo. Själv har jag nog tänkt besöka banan lite. Jag kommer att vara där vid insäpp så vi ses nog. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.