|
|
|
|---|---|
|
Någon här som vet vart man kan köpa kolfiber eller som vissa säger kevlar, grafit... Kärt barn har många namn som ni vet. Jag vill veta lite om pris o dyl.. Längst ränder vinner... | |
|
Carbonia Composites AB tel.040-37 08 70 har ett brett sortiment av kolfiber, kevlar. MVH bmwdriver 318is 1988 BMWCS#4324 |
|
|
Tackar... Du vet inte vad det kostar per meter ??? Längst ränder vinner... |
|
| Kolfiber är svart, Kevlar är gult! | |
|
Hej Använt kolfiber och Kevlar när jag byggt min kattamaran köpt detta hos Erlandsson brygga i Solna. Det är alltså skillnader Kolfiber är mycket starkt men går av efter en viss punkt medan Kevlar är otroligt segt använt tillsammans är det en perfekt kombination Hälsar BertilB |
|
|
BertilB: Har du ett pris per/m2 eller ett telefonnummer som jag kan ringa så vore jag mycket tacksam.. Måste man grädda i ugn med kolfiber... när du bygger så, använder du samma teknik o material som med glasfiber ?? förrutom att du byter ut glasfibern mot kolfiber.. altså är det polyester man använder för att binda ihop delarna.. |
|
|
Priset är olika beroende på vart man handlar. Pris ex. på en 200gr väv tj = 0.3mm ca 200 kr / kvadrat meter sen kostar bag materialet minst lika mycket. Det går att använda polyester (speciell för kolfiber & kevlar) men bäst är epoxy, även epoxyn finns i olika kvalitéer. Mer info finns under www.abic.se Mvh Manuel - MH-GTR |
|
|
Hej Du kan köpa av mig om du vill, ring mig på 011 154066 på dagtid,0706 263297 kvällstid. Kolfiber är svart. Semiväv/hybridväv är till hälften kolfiber / PP alt kevlar. Kevlar är klargul i färgen. Min firma kan leverera det mesta till dig, det är bara du som sätter gränserna. Mvh Micke "Swedish Composite Eng " |
|
|
Hej.. Jag tack så mycket för alla svar... Har ni några tips om hur man enklast gör så är jag tacksam.. Mvh Niclas G Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
Nu blir man sugen på att gjuta om allt plast skit till fin fint kolfiber ... Är det någon som har någon www där det beskrivs i steg om hur man gör . ps. har gjutit paneler och lådor i glasfiber , men i mindre format ds. MVH Tony B BMW 525i |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.