AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.474

m3 e30 slocknade

Sida 1 av 2
208
nöjdet
530d Touring-99
m3 e30 började missa sedan dog den och nu går den inte igång!!!. vad ska jag göra motorn går runt iallafall?.

Länk
Hör av dig om du vill sälja.

CS
Grusse
Till att börja med så kan du kolla om det är gnista + att den får soppa, börja med det så kan du få fler tips efter det.

Min M3 E30: Länk
208
nöjdet
530d Touring-99
jag kan till lägga att den missade lite på tomgång innan. tack för tippset grusse jag ska kolla det

Länk
RafkoM3
Säkert fördelar locket eller rotor som e kass.

Men du får ju "bena av" problemet.
Kolla om du får gnista ut från TÄnsdpolen.
Om JA --> kolla gnista Efter fördelaren.
Om NEJ-> Då är nog tändspolen kass, eller det som styr tändspolen,--> som är motronic.

Osv osv..
du får isolera problemet och följa "flödet" i strömmen resp bränslet.

/M3 E30(TIC)
Länk
jocke m3
Byta givarna på växellådan så startar den! Min va likadan i höstas
Su
58
Sunn
M3E30 -90
M3 CSL -04
535d -06
Jocke har helt rätt (vi delar garage) Vi båda har haft detta, har inte hittat någon kunnig mänska som kunnat hjälpa oss. Efter några verkstads besök och en hel del samtal kändes det som hoppet var ute. Bil f*n ville inte starta. Efter en vild gissning och ett besök hos BMW inhandlade jag nya givare och vipps så skramlade skönhetenigång...
Grusse
En fråga som inte alls hör hit, men varför har "jocke m3" ett kryss över "visa användare"?
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Grusse// Gjort något som moderatorerna retat sig på. Förmodligen lämnat en icke fungerande mailadress...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
"sunn": Så bilen funkar nu? Roligt att höra!
208
nöjdet
530d Touring-99
bettede bilen sig likadant innan den dog att den började missa och sedan dö och inte mera gå igång?

Länk
kr
22
krullad asfalt
BMW M3 -87 Lachsilver
BMW 320i -98 Tävlingsbil
Bilen är på verkstan nu och dom kommer gå igenom den. Nöjdet är min lillebror han tycker det är roligt att vara här på bmw power sidan. Tack för alla tips

M3 E30 Den enda äkta M3:an
Su
58
Sunn
M3E30 -90
M3 CSL -04
535d -06
Johan: Jo nu går bilen igen!! Var och regbes. bilen igår med buren gick sådär... Behöver ett avgas system med kattar på!
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Finns ju några avgassystem i bekantskapskretsen väl? (Men kanske ingen är sugen på att montera ner och låna ut :)

Mitt hade ju varit smidigt, men det saknar fungerande katalysator.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
_johan_, har du fått ihop bilen? Sist vi "pratade" skulle du mecka med lådan.

Mvh Abbe
Länk
kr
22
krullad asfalt
BMW M3 -87 Lachsilver
BMW 320i -98 Tävlingsbil
Verkstan ringde idag det var en givare i växelådan som hade gått av!!

M3 E30 Den enda äkta M3:an
Grusse
När vi ändå är inne på givarna, vilken av dom tre givarana är till varvräknaren?

"Abbe" Hur går det för dig då med M3:an, har du ordning på prylarna till sommaren?
Su
58
Sunn
M3E30 -90
M3 CSL -04
535d -06
Den övre givaren är endast till för tester vad jag har förstått. Men sen har jag ingen aning. Det är bara att prova sig fram....
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Grusse, jag tror det. Det enda jag inte har hunnit att göra är att byta ryggstöds klädseln, den ligger och väntar i garaget.(Nu är huset någorlunda klar snart och då har jag sagt att jag ska lägga två veckor på bilarna, jag har en rejäl hög med delar till 325:an liggande) Rutorna är märkta, brand släckaren är monterat, sen väntar jag på LF än, de har inte hört av sig än om entusiast försäkringen än.

Hur gåt det för dig och den hennaröda?

Mvh Abbe
Länk
Grusse
"Sunn" Är du säker på att den endast är till för tester? Det är så att jag mätt upp dom två nedre givarna som är likadana, och båda dom är hela men den övre får jag inget utslag från. Eftersom varvräknaren inte fungerar så tänkte jag om den övre kunde vara till varvräknaren. Har testat att byta instrument så det är helt iallafall, endast kablarna mellan givare och instrument kvar om det inte är givaren.

"Abbe" Har plockat ner den, ska lackas mm. Så det dröjer minst till nästa vår innan den börjar bli klar skulle jag tro.
RafkoM3
grusse:
varvräknar signalen går från den vxl-givaren som du pratar om och går till boxen, därefter får du signal från boxen till instrumenteringen

/M3 E30(TIC)
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.