|
|
|
|---|---|
|
Men jag vill ha ett tystare avgassytem på min 325:a. Det som sitter på nu låter säkert underbart för alla som vill ha mullrigt ljud. Själv vill jag ha det mera tyst i bilen. Sportsystemet jag har på min bil är fabriksmonterat och det satt ett emblem på bakluckan från fabrikören. Vet inte vad det är för system men emblemet hade en Jaguar eller nåt kattliknande symbol. Är orginal det tystaste jag kan få? Elller finnns det ännu tystare system som inte väcker så mycket uppmärksamhet. Jag vill ha en snabb DISKRET bil. Dessutom är jag trött på att som vill köra trafiksljus-race... :p Det positiva med mitt system just nu är att det inte är nåt muller om man ligger över 2000rpm. Men allt under det låter fördjävligt. Och det kan inte jämföras med Simons för det hade jag på min 318iS, detta har en helt annan karaktär, Simons lät på alla varvtal, vilket va det jävligaste jag har varit med om. Nån som kan tipsa mig om det allra tystaste system? Skit samma om bilen låter som en opel corsa med 1.1liters motor. Jag vet ändå att jag drar ifrån de flesta.... MVH | |
| Ett orginalsystem från BMW kanske kan vara nåt... | |
| jag har supersprint den är ganska tyst men ändån hörs den när man pressar bilen,du sa att du hade en kattliknande emblem det är bara remus som har sånt i så fall kan vi byta ;p | |
|
Remus... det va ju kul att det va nåt av kvalite... men det låter fortfarande alldeles för högt vid låga varv... Hur låter supersprint? Diskret? När jag provkörde en 325 -93 med orginal avgassystem så tyckte jag det lät mycket. Jag körde en Reanult Megan då, jag jämförde då mot reanult, då lät det mkt mera från 325:an... MVH |
|
|
Körde en Renaul Megan Classic, hördes inte att den var igång ens:/ Så tyst är ingen BMW. (motorn alltså) |
|
|
Vad jag förstår låter nya avgassystem mindre än de som gått ett tag så ett nytt orginalsystem är förmodligen det tystaste som går att få till. Det verkar som om de "bränns ur" efter ett tag. Annars får du väl till och bygga eget med massor av dämpare. Eller kanske köpa ett nytt orginal och sedan försöka klämma in extra ljuddämpare... //Erik// |
|
|
Hej, Det är nog den enda lösningen. MVH |
|
|
Har inget tips om agassytem, men JÄTTETREVLIGT att någon förstår att uppskatta tysta bilar med bra drag. DET är coolt! Ungefär som med barn. Se men inte höras! =) MVH |
|
|
Tror ochså att orginal är det tystaste man kan köpa och blir inte utbrännt så fort. Har orginal själv och bilen låter inte mycket efter 11000mil. ---------BMW ///M3---------- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.