AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
451

Är nästintill klar med min bensinsnåla Alpina.

Ji
125
JimpaStäll
BMW 335iAM Touring -07
BMW M3 3.2 Touring -96
Ja nu börjar bilen verkligen se bra ut!
Har fått på Alpina delarna men det återstår fortfarande lite småfix t.ex. ska hela stötfångaren bytas ut p.g.a. en mindre krockskada och då ska spoilern flyttas över på denna. Själva spoilern ska stärkas upp av en aluminium skena som går under spoilern för att skydda den mot onödigt skrap (markfrigång på 5-7cm). Sen ska Xenon lampor monteras dit och bakre ljuddämparen ska bytas ut mot en sportigare med två 3" rör.
Funderar oxå på att försöka få tag på Alpina texten till bakluckan (den till vänster) så om någon vet vart det finns att köpa eller om någon kanske t.o.m. har en liggandes hemma så får ni jätte gärna höra av er.

Bilder (Nya och gamla):
Länk

Ny bild (som den ser ut nu):
Länk

Fler bilder (och ev. en film) kommer upp så fort jag fått tag på en bra kamera.

MvH
/Jimpa

BMW 520i 24v Alpina BiTurbo "Look" -91
Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Ser mycket bra ut måste jag säga.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Jimpa vad kostade det att mappa hos JWR? Stor skillnad chip/mappa?

BMW M3 *Flight instructions not included*
Ji
125
JimpaStäll
BMW 335iAM Touring -07
BMW M3 3.2 Touring -96
Mr.Vanos: Jag hade en liten deal med Qvarnis så jag mappade bilen via honom till ett mycket bra pris men det normala priset är 2000:- för sugmotorer och då är det via www.itsfun.nu
Effekt mässigt märker man ingen större skillnad på min maskin men varvtalsstoppet flyttades upp 500rpm vilket märktes och en liten vridmoment ökning på lägre varv. Har man en större motor däremot så tycker jag det är mycket prisvärt då man faktiskt märker mer skillnad än man tror. Polaren mappade sin 740 -95 samtidigt som mig och på hans märker man stor skillnad efter 4000rpm då det kommer en extra "kick" som inte fanns där förr.

Länk
Jimpa, 2000:- för mappning????? Är du säker?? Jag mappar 5 gånger om isåfall :-) Du vet väl att chippning/mappning är 2 olika metoder?

BMW M3 *Flight instructions not included*
Ji
125
JimpaStäll
BMW 335iAM Touring -07
BMW M3 3.2 Touring -96
Mr.Vanos: Jo du, jag vet att mappning och chippning inte är samma sak. Jag frågade mycket tydligt om det var mappning eller chippning som dom skulle genomföra och då fick jag svaret: mappning :-)
Vet ej varför dom kan utföra det så billigt men nog gjorde dom det iaf.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.