|
|
|
|---|---|
|
Tjenare Såg idag nåt jag aldrig tidigare sett!! På en parkering i skara stod det en röd bmw Av den gamla Bmw 635csi modellen eller vad det heter.. Iallafall så hade den et m6 enmblem i grillen och ett på bakluckan och den hade även m-stolar!! tror att det var en import för reg-numret började på p... Tänkte bara fråga om det fanns nåt som heter bmw m6 för jag har aldrig sett det förr!! Mvh //Hebbe | |
|
Nej du, någon M6 har aldrig rullat ur den Bayerska fabriken. Dock finns det ju en otalig mängd fusk-M-bilar i omlopp, som sträcker sig från Ford Fiesta till mer sofistikerade BMW's... Som min egen Compact som exempel; utrustad med ett smärre M-paket, för att jag var oäven BMW-förare när förvandlingen gick till ;) ///Kjell |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Kan ha varit en M635Csi, dvs en med 24v topp. Vanliga 635 Csi är ingen 24v, utan en vanlig 12v. Man brukar kalla dessa M6 efter som det var samma motor som satt i M5 E28, men den heter M635Csi. |
|
Ok såg faktiskt lite äkta ut det var därför jag blev fundersam.. Särskilt när jag kollade in och den hade M-inredning.. Måste säga att den faktiskt var rätt grym för sin modell.. Den var klarröd lite sänkt och 17eller18" splitfälgar.. |
|
|
Men bilen är en M bil. Bilen byggdes på M fabriken. Vilket jag anser klassar in bilen i den gruppen. |
|
| I USA kallades M635CSi för M6. | |
|
Ok då kanske det var en usa-import då!! För reg-nummret började nämligen på P och då borde den väl vara importerad.. Mvh //Hebbe |
|
|
låter som en grym bil,vore nått o ha kanske??? D är fegt o släppa gasen! |
|
|
635:an i allmänhet är ju en av de grymmaste modellerna som BMW gjort, och en M635 lär ju inte vara direkt mesigare... /Micke 523i -96 |
|
|
Hebbe Min M5:a är importerad och börjar på P. Men alla bilar som börjar på P är inte importerade. Ex. min förra bil (Audi 2.4) hette PGN och var sv-såld. Vad reg nr. börjar på beror på reg. datum. Då många gamla E36 och E34 importerades 99-00 börjar dessa på R, trots att de slutade säljas som nya i sverige flera år tidigare. Så ser man en E34 525 som börjar på S är chansen stor att den är importerad. |
|
Andreas |
6-serien är läckraste BMW:n man kan ha tycker jag. Som jag läste i nån gammal biltidning "det ser ut som om den äter Mercedes till frukost" eller nåt i den stilen :) BMW ROCKS |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.