AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.158

fighter sommardäck

Visa användare
605
göran
525ixt-94
Någon som kört på Fighter sommardäck
Länk

Jag har vinterdäck och är nöjd med pris/kvalitet,
funkar mycket bra och priset är mindre än halva
priset mot Hakka2.

Jag funderar på att prova Fighter V6 på sommarfälgarna
Erfarenheter??

/göran,
vintermannen/
Behöver man inte kombi, behöver man inte bil
karlerik
Vi hade Fighter påvåra taxi bilar en gång i tiden,,o alldrig mer!!Men det var för 6-8 år sedan ..kan ha blivet bättre!
Roger i Haninge
Visa användare
306
bmwdriver
320i -99
318i -88
320i 2,5 -86 BMWCup Mod
Jag hade Fighter vinterdäck förra vintern, det höll knappt hela vintern...
Vet inte om jag sladdade för mycket men bättre än så ska däck hålla även om dom är billiga...
Aldrig mer Fighter!

MVH Arne [bmwdriver]
318iS 1988
323i 1986
BMWCS[Syd]#4324
Länk
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
jag kör Fighter på vinterdäcken..bra grepp, men VÄLDIGT högljudda..
AGI är väl det enda seriösa och bra regumerade alternativet, eller??
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Galaxi,då????
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Nu blir man väl påhoppad, men min bror säljer Fighter. Väldigt få reklamationer till att börja med. Personligen (har testat en hel del sorter) så tycker jag Fighter gör bra vinterdäck. Upplever också dem som något högljudda, men bra grepp och slitstarka vid normal körning. Sommardäck däremot tycker jag är ostabila (kör lågprofil naturligtvis). Jag rekommenderar inte detta till någon som vill ha en stabil kärra i kurvor. Kör man original dimension (typ 195/65-15) så duger de gott, men de finns ju även i 17 och 18-tums, men JAG skulle inte satsa på det.
Jämfört med AGI och Galaxy, så är (enligt tester) Fighter ett bättre regummerat alternativ. Fighter liksom andra regummeringar "kopierar" mönstret från andra tillverkare. Senaste vinterdäcket har samma mönster som Hakkapelitta II och fick MYCKET bra kritik i början av vintern på ett test. Satte dessa på sambons bil och de funkar mycket bra! Som sagt - högljudda, men bra fäste på is och snö och de syns knappt att vi kört 1000 mil på dom. Farsan satte samma typ av vinterdäck på en flång ny S 80 T6 och han är grymt nöjd. Givetvis finns det bättre däck och BETYDLIGT bättre däck också, men det är också en fråga om vad man har i plånboken... Ett prisvärt alternativ tycker jag iaf.
/Kidde

"Ny" Beemer inhandlad 29/3-03
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.