|
|
|
|---|---|
|
Har man Malmö inom räckhåll kan man följa mitt exempel. På Länk kostar ett drag (alla modeller) 200:- . Hade turen att där komma över ett passande fast Kovil med typskylten kvar (viktigt). Bara att montera loss och betala i kassan. Slipning med roterande stålborste + grundfärg och svart sprayfärg fick det att bli som nytt. Några telefonsamtal och jag fick fram att Tidén & Nordström AB 08-38 42 61 representerar Kovildrag gjorda i Finland. De fixade ett fax med monteringsanvisning gratis på en ½ timma. Monteringen är inga problem (tips fann jag här). Eftersom aktuell 535i har checkcontrol byggde jag ett hemmagjort interface av standard reläer. Besiktningen var utan minsta problem och bilen får nu dra 1900 kg om man i likhet med mig har bl a E-kort! Kostnad: drag 200:- + reläer, sladdar, kontakt och div. 300:- + besiktning 380:- = totalt 880 riksdaler !!! (Det egna arbetet räknar jag inte då det bara är ett sant nöje att snuva verkstäder på sköna tusenlappar om man inte har tummen mitt i näven!) Labor improbur omnia vincit | |
| Den som plockar bort draget på min 535 och fixar hålet i stötfångaren kan få mitt drag gratis. Förstör bilens utseende totalt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.