AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
501

Borttagning av dörrhandtagens lås (e34)

Ub
73
Ubbe_e34
525iM -02
Hej!

Har funderingar på att ta bort dörrlåsen. Ev. bara på höger sida men kanske på båda sidor. Undrar därför om någon vet om dom bakre handtagen passar på framdörrarna? Det vore ju enkelt. Dom ser ju likadana ut men frågan är om dom passar direkt? Om man vill ta bort båda låsen och bara använda sig av fjärröppning finns det någon som har nåt bra tips på "manuell" upplåsning (kan ju va bra ifall fjärren strular). Någon som har erfarenhet av dylik operation. Allt detta gäller då en e34:a.
Tacksam för svar. Mvh Ubbe
om du skulle ta bort båda låsen fram och batteriet skulle dö på bilen så kan du alltid öppna bakluckan,och sen om du har slutsteg på bilen kan du koppla till ström via slutstegets plus-minus men ta skruva bort kablarna från slutsteget först sen kopplar du bara på startkablar och öppnar dörrarna med fjärren.
det e det enda lösningen jag kommer på iallafall och det borde funka.........

G-UNIT
Ub
73
Ubbe_e34
525iM -02
Ingen som vet om det går att montera ett bakre handtag på en framdörr?
Bo
369
Booya
530iA Touring -94
har för mig att det skiljer sig lite grann på de "piggar" som sitter på handtaget och går in i dörren. Men jag är inte säker. Du bör se det om du håller dem bredvid varandra.

Det jag däremot är säker på är att du måste fila (eller ngt) bort hållaren till låskolven annars tar den i handtaget.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.