|
|
|
|---|---|
|
Min airbaglampa lyser igen efter att ha blivit släckt på BMW. Bara att släcka igen eller? Mvh Janne 523 -97 BMWcs:4534 | |
sebbe_bmw |
Hej Näpp du får byta kontakten som sitter under stolen... Tror det skall gå på garantin.... det gjorde det på min i alla fall // Sebbe |
|
Japp det e glapp i kontakten. Det e ett standard fel som jag oxå haft. Mvh Ingo E39 med 19" |
|
|
Har också fått mina kontakter bytta... Magnus M, BMWcs NORD ------------------------------ Länk |
|
|
Kontakten är nu bytt till det faciala priset 800:-. Inget garantiåtagande då bilen (-97) var för gammal. Enligt verkmästaren var han "snäll" på timdebiteringen istället... Detta gjordes på Novation i Uppsala Mvh Janne 523 -97 BMWcs:4534 |
|
Froz-523 |
Verkar lite skumt med längden på de förlängda garantiåtagandena. Magnus M påpekade i ett annat inlägg (Airbaglampan lyser, BMW 528 iA-96) att det är förlängd garanti i 5 år el 20000 mil. Din -97 borde falla inom den gränsen tycker man... |
|
Precis! Jag har iofs hört 3år och samma mil och det var på 3 år det stöp enligt verkmästaren. Grejen är att jag blir lite ledsen i ögat när det skiljer så ofantligt prismässigt beroende på serviceställe och vem man pratar med. Den största grejen är naturligtvis hur mycket man orkar bråka... Tråkigt att det ska vara så tycker jag...därför servar jag inte bilen där utan där det kostar lika för alla. Mvh Janne 523 -97 BMWcs:4534 |
|
tomme |
AIR-bag-elektroniken testar sig själv när du slår på tändningen,detta tar någon sekund.Om du då "fipplar" med tändningsnyckeln så tror systemet att något är fel.En hållkrets träder in och lampan förblir lysande.Kostar en dryg hundring att släcka den,men dom brukar bjuda på kaffe....... |
|
Tyvärr hade jag redan haft det felet...och då var det gratis inkl kaffe :-) Mvh Janne 523 -97 BMWcs:4534 |
|
|
Jag hade samma fel och bad BMW kika på det när jag hade den inne på oljeservice. Jag bad dem ringa innan de gjorde något och de gjorde de. De sa att det skulle kosta ca 1500kr att byta. Jag hävdade att jag läst att det skulle gåpå en förlängd garanti som skulle gälla upp till 20000mil. Nja, det vet vi inget om sa dom, du får betala så undersöker vi det i efterhand. Då undersöker vi det först sa jag. Byt inte ut sladden till bältessträckaren som var trasig. okej sa dom. När jag hämtade bilen noterade jag att airbaglampan inte lyste längre och vid en närmare undersökning av fakturan visade det sig att de hade bytt sladden iallafall! Den goda nyheten är att de bara debiterade 35 kr för sladden, ingen arbetskostnad! Tack BMW. |
|
|
Jag blir så trött på att det inte hålls en hyffsat rak linje från BMW utan att det verkar vara upp till verkmästaren. Janne 523 -97 BMWcs:4534 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.