AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
586

Funderar på att sälja min 328,

och skulle nu behöva lite hjälp med värdering.
Det är en E46 '98 med M-chassie.

10800mil
18'' BBS Split, samt 16 vinter däck. 2 säsonger för bägge.
Multiratt
Sportstolar läder
Alu inredning
Fast monterad telefon
CD-växlare
Tyskimporterad, en tysk ägare, en svensk ägare innan mig.
Byte länkarmar och Insp. II vid 10700mil
Lackbehandling i Nov.
8airbags
Vita blinkers

Är 170-175 för mycket att hoppas på?

Tack på förhand
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Rätt köpare betalar nog det som du gissar på.

Problemet brukar ofta vara att folk inte kan få fram så mkt pengar utan är "tvingade" att köpa via bilfirma. Så om möjlighet finns till finansiering så är det ett plus.

Förresten, vad är det för färg på bilen?

/Edvard
BMW CS # 4503
Jag köpte min bil med den utrustningen minus 18" fälgar som gått 8 k mil och gav de pengarna du pratar om i september förra året.
Som Bumper säger, rätt köpare som letar bil med den utrustningen så borde du kunna få det.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Den är svart metallic. Glömde även att skriva att det är en steptronic låda i den.
Jo
635
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
Av egen erfarenhet så är det lite trögt att sälja just 3-serien med steptronic.Dom som köper en 3:a vill oftast ha manuell låda..Priset för din annars är ok.

Före dettingar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99...R.I.P
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare igen.

Håller med Jojje. Steptronicen drar nog ner priset ca 10k.

/Edvard
BMW CS # 4503
loosers.. har man väl haft steptronic värderar men det + 10 istället.... 330 med steptronic say no more....

Men tillgång och efterfrågan och tydligen så förstår inte 3 serie köparna fineesen med steptronic ( för E39 är läget nästan det omvända ju!!)
Jo
635
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
Tror att det har att göra med ålderna av dom köper bilarna.Dom som är mellan 20 och 35 vill sällan ha steptronic,men när man blir lite äldre och köper en lite större bil(E39),så är det nog inte fel....Men det är ju vad jag tror...

Före dettingar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99...R.I.P
De är mycket enkelt. Är man fabror köper man steptronic :)
Har man en fullt fungerande högerarm så köper man manuellt och samspelar med bilen utan en massa kostig elektronik som skall bestämma näre bilen ska växla.
Allså, v8or gör sig absolut bäst med automat. har kört någon manuell v8a o de kändes bara fel.
Dock har 3 serien en sportigare framtoning samt är byggd för lite mer aktiv körnign än e39. Detta är dock min uppfattning och den står ja för.

Så det är dommen för mig: 30 och Farbror alltså??

Jag uppskattar stora glid åk med muskler och 330iA går an.. men hellre 540iA eller 760iL.....mums
wendtan: Håller med dig gällande högerarmen undantaget hög andel kökörning eller om man hamnar i en X5a helt suverän automat, omdömet av manuella v8or känner jag däremot inte alls igen för mer rätt en 540i 6vxl är svårt att tänka sig en njutning varje mil ser fram mot morgondagen.

I och med att dom flesta E46or har manuell låda så tro jag att det gör att dom som vill ha automat betalar extra när dom äntligen hittar ett exemplar, tro på 2-6000kr extra.

Mvh Stephan
Gasar-Magnus: Allså de tycker ja inte, de står ju att du e playboy, då behöver du ju automat så du kan spana på alla oskyldiga kjoltyg :)
Ärligt talat ser ja de omotiverat med automat när de tappar prestanda som de gör i jämförelse med manuell, de är de största argumentet mot, samt att bränsle förbrukningen är marginellt högre. Jag körde både steptronic 330 samt manuell och motorn gjorde sig jättebra med automat, men var helt underbar med manuell låda. Att kalla dig farbror är som o gräva sin egen grav, ja e ju där om 5 år själv.

Stephan, de jag körde var en corvette med manuell. den kändes lite missanpassad. har inte kört manuell bmw 8:a faktiskt. så ja ska inte döma bort det eftersom ja inte har provat.

Tycke och smak som alltid....
skulle precis som gasarmagnus lägga på 10 000kr för steptronic. bekvämare än så blir det inte :)
-d
299
-dB
130i -07
soki,
synd bara att dom som köper 3-serien begagnat inte vill ha bekvämt, dom vill ha sportigt o manuell känns sportigare.
dom som vill ha bekvämt köper 5-serien me automat, som någon skrev ovan
M3
82
M3-Rocco
M3 E46 -01
Gasar-Magnus:

Hej Farfar......"ler"

// Rocco
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.