|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att överladda min motor, men till att börja med så undrar jag om jag bör bytta lådan. Sitter ju som sagt en 4hp22 låda i nu, och som det är nu så sitter det en m20 2,5l istället för 2,0 i bilen. Hur mycket kan jag plocka ut ur motorn utan att behöva byta lådan ? //Crille | |
|
Hittade svaret själv =) //Crille |
|
|
Kan ju fråga då istället, finns det någon kraftigare låda att sätta på utan någon direkt modefiering ? //Crille |
|
Orre Touring |
Hur mycket pallar den då?? |
| Den skall klara 340nm | |
PETER.O |
Sätt i främre kopplingen från en HP24(E32 750 lådan) så skall den väl tåla drygt 450NM. Peter |
|
OK är det momentomvandlaren du menar, eller det främre lammelpacketet i lådan? Och isf behöver man inte bytta dom övriga packeten med ? //Crille |
|
|
Tänkte bara berätta att jag hade en 520ia 88a (tror det är samma låda) Burnade lite på blöta löv och sen grepade den tag i asfalten-:( Det räckte för att splinsen i momentomvandlaren skulle brista. Byte moment omvandlare till en utbytes som ej var orginal, och den var mkt bättre. Gubben som renoverade lådan sa också att BMWs orginal momentomvandlare skulle vara lite sämre vid hård körning. Mvh Richard |
|
PETER.O |
Det är det främre lamellpaketet jag menar. Det är den svagaste länken i lådan.Man kan ju även byta till tunnare lameller +stålplattor i dom andra kopplingarna, så man får plats med fler lameller också. Mvh Peter |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.