|
|
|
|---|---|
Gustav2 |
Hallo på er Var tidigare intresserad av en 330 cab och tänkte att den borde vara en optimal bil, bra drag, bra komfort och ekonomiskt försvarbar. Men icke, det var ju inget vidare drag i den. Missförstå mig inte den var ju inte långsam men det saknades spets på motorn, det där extra som får en att vilja köra den igen och igen. Jag gav ändå bilen chansen flera gånger, bland annat så drog jag ur andra och tredje växeln i en nerförsbacke men jag blev inte specielt imponerad. Så nu är den struken från listan. Frågan är ju vad som kan vara aktuellt?? Tänkte bara undra om någon har en annan åsikt eller efrarenhet av den? Kan jämföras att jag har en 328iC e36 som referensbil. |
|
För det första så borde ju caben väga en hel del mer... För det andra så är jag ganska säker på att vridmomentskurvan är lite jämnare på 330:n än på 328:n... Din optimala bil: 2002tii med cab =) ps. inget illa menat någonstans Diesel-räsern Länk |
|
|
Att jämföra e36 o e46 är väldigt dumt om du är ute efter fartkänsla. alla e46 modellerna är lite avtrubbade från verkligheten på de viset (m3 undantag) Prestandan finns där och gör sig påmind bara när man tittar på hastighets mätaren. Du kan hålla i åtanke att din 328:a blir ifrånåkt av en just 330 cab med typ en halv sekund till 100 osv. Jag blev oxå lite besviken på just fartkänslan i e46. men man får bita i de sura äpplet o konstatera att man har en fruktansvärt välbyggd bil, nästan lite för välbyggd. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Jag vet inte om ni har provat en 330i eller ci, men jag tycker att man märkar hur fort/snabbt det går.. Bilen går Perfekt och känns så oxå.. Innan denna hade jag en Passat turbo med 218hk och 347nM och jag kan säga att jag e minst lika nöjd med min 330ci. Klart att man inte får ett lika stor kick vid 3000 varv/min, men man känner ändå att bilen rycker framåt och man pressas hårt mot sätet.. Provköra en 330i eller ci och vi kan diskutera saken sen... Om Gud har bil kör han runt i en BMW..!! Länk |
|
Cribba |
StaliN kollade och läste om din bil, funkar den sänkningen du har med ett par 18" fälgar? Mvh Christian |
Gustav2 |
Wendtan, Om jämförelsen är bra eller dålig är ju en tolkning, men i mitt fall så var den ganska naturlig. Naturligtvis så är de flesta nyare bilar tystare och som du själv nämner avtrubbade. Jag trodde ändå att den större och starkare motorn skulle ha en lite råare karaktär än vad den hade, kanske så är det, som StaliN antyder, skillnad mellan sedanen, coupen och cabben. Men själva huvud problemet för mig är att det ska både gå fort och kännas att det gör det. Kanske ett bra sportavgas kan hjälpa upp fart känslan, men nej det får nog bli något med lite mer effekt ändå. Alpina B3 kanske.... Sen så ska bilen ha kredit för att den var väldigt komfortabel och tyst. StaliN, Jag har inte provat varken sedanen eller coupen, men jag hoppas verkligen att de har mer karaktär än cabben. Nu spelar det i och för sig ingen roll för min del då det är en cab som jag söker. Så det blir nog ingen fortsättning på "disskutionen" om sedanen eller coupen. Ha det bra allihop och ut i solen..... |
|
Cabben väger 100 kg mer om jag minns rätt. Det märks nog även om motorn är kraftig i 330:n. Men det hjälper ju inte dig Gustav om du är ute efter en cab. Du får nog leta annat. Frågan är vad du kan få för samma pengar som är lika roligt? Nu kanske nån blir arg men kanske en Honda S2000 kan va nåt för dig? (Alpina B3 Cab är ju inte fel men den ligger väl lite högre i pris också). "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
För att vara helt korrekt så väger cabben nästan 170kg mer än coupen iaf. Cribba: Jag kör runt med Breyton Magic 18 tummare just nu. Ingen problem alls. Även med 5 pers i bilen tar den inte i.. Om Gud har bil kör han runt i en BMW..!! Länk |
|
vito |
tänkte bara lägga till att jag va och körde en 330 cab i uppsala,,för typ en månad sen o den var riktigt slö!!!måste ha varit nått fel på den,,för sen provade jag en annan som jag hittat privat o den gick tio gånger bättre än den i uppsala,, (köpte ingen av dom åkte till tyskland o köpte en m3 coupe-01 istället) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.