|
|
|
|---|---|
|
Jag hade en insändare ang. tickaned ljud. Nu vet jag lite mer. Efter jag kört bilen varm kan ett tickande/ knackande ljud höras. Jag stängde av motorn, satte på tändningen igen, öppnade motorhuven. På förasidan ( under huven) precis bakom plastkåpan sitter två runda reläer. bägge var heta ( av motorn)?, jag kollade med lång mejsel mot reläerna och örat. Båda tickar eller slår av/på. Jag kollade också under bilens förarsidan där två gummislangar går ner . Dessa två slangar verkar ''slå'' också. Jag har alltså en Bensinvärmare. Webasto troligtvis. Säkringarna verkar ok. Jag har aldrig startat Bensinvärmaren. Någon som har svaret?? | |
Asken (AutoPower) |
Den enda jag skulle kunna tipsa dig vidare om ang webasto är att fråga Engstrand Bil&Motor de är serviceombud för Webasto Sverige. =8800449 åk förbi dem i Bromma och be dem kika. De de inte kan om Webasto det finns itne värt att nämna:) Mvh Asken |
| Det finns två bränsleventiler som brukar ticka när motorn är igång. | |
|
Jag har också ett tickande/knackande som i princip alltid finns, det kommer som ifrån pedalerna, tror dock att ljude kan komma utifrån, dock hörs inget ljud om jag öppnar huven och lyssnar. Ljudet försvinner i 2 sec om jag trampar på bromsen. Har ingen bensinvärmare och tror inte det är vatten/värme-ventilerna. vad kan det vara? /per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.