|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det kan vara oken fast hjulen snurrar lätt efter bromsning. Ta av hjulen pressa in kolvarna dra glidoken i sidled bromsa lätt kolla att alla kolvar i oken kommer ut. Allt ska gå utan att ta till våld. Har själv varit med om liknande problem då satt en av två kolvar fast i ett ok,altså endast en kolv tryktes ut vid bromsning. |
|
|
Det här börjar bli en följetång det här forumet är helt underbart :) det låter som dom flesta här på forumet tycker, Tror, vet, har haft samma problem Att det är felet är ”typ däck, fäljar eller oken” Ska gå ut och titta på det. Tråkigt nog gick en packning i garage domkraften sönder i helgen Det får bli ÖB & köpa en ny Tung motor SLITER :) Bmw = Kvallite och Känsla Länk |
|
|
Det finns säkert massor med olika orsaker som kan ge dom problemen du har och alla som svarar vill säkert tipsa om sina egna erfarenheter det är väl det som forumet är till för och sen är det upp till dig att sålla det är ju bara du själv som vet exakt vad som kan uteslutas o.s.v. Lycka till med felsökningen. Lasse |
|
|
Jag har exakt samma symptom på min E34. Ingen anmärkning på besiktningen dock i förra veckan, och nybalanserade däck på original 15" alufälgar. Vad är det för bussningar ni pratar om, och hur kollar man dom ??? Hjälp!...*S* |
|
| Hade samma problem med min för ett årsen. Jag bytte styrlederna som jag viste var dåliga och problemet försvan. | |
|
ODO gå in på min hemsida & klicka på bussnin så ser du vilken bussning vi menar Bmw = Kvallite och Känsla Länk |
|
|
Tack då jättemycket för tipset FredrikB. Ska förklara mitt problem för min verkstad imorgon tänkte jag så får vi se vad som händer. Finns ju dock många tips att ta vara på.... Besiktningen pratade om att någon "tätning" till styrlederna var på G.... Får väl be dom kolla det också. Tydligen är det en hel del saker som kan mankera i framvagnen på 5-serien, men det är väl inte så konstigt. Dessa härliga vagnar är ju ganska så framtunga....hehe..... Jag återkommer givetvis med rapport så snart jag hittat felet. Bromsskivor, styrleder, bussningar, bromsok, eller vad det nu vara månde...*S* |
|
|
Hej lade på nya sommardäck på fälg i helgen på Ut och provade och vibrationerna var kvar vid bromsning :( Kollade även broms oken. kolvarna gick och trycka tillbaka med tummen Så dom är det nog inge fel på . Har beställt nya castering bussning på motornord . Kommer med ner info när dom är bytt ÄNTLIGEN VÅR (kanske) :) Bmw = Kvallite och Känsla Länk |
|
|
kan bara meddela att jag hade vibrationer vid inbromsning..bytte casterstagen och krängningshämmarstag på båda sidor i helgen, Helt underbart! Inget klonkande och inga vibrationer vid inbromsning, så det kan mycket väl vara det som spökar för dig också. passade på att smacka på sänkfjädrar runt om också..visade sig att båda bakfjädrarna som suttit på bilen var av, så det var ju rätt tajming att byta när man snart ska besikta.. |
|
|
Det var casterstagen som vibbarna kom ifrån Bytte dom i går och den blev helt vibrations fritt Ett tack till alla som kom med tips och förslag om tänkbara fel Bmw = Kvallite och Känsla Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.