|
|
|
|---|---|
|
hur ofta behövs ventiljustering på en 3.5 lmotor. och är det vanligt med ventilspel | |
|
Själv kollar jag ventilspelet på min 635 ungefär var 1000:e mil. Man kan nog utgå från att åtminstone någon ventil behöver justeras varje eller varannan gång. Ventilspel är mycket vanligt (!) för det skall ligga på mellan 0,25- 0,30 mm (både insug och avgas) vid högst 35 grader varm motor. Slarva med att kolla ventilspelet och det slutar förr eller senare med brända ventiler (= dyrt och onödigt) Per L |
|
|
Vad kostar det att göra en ventiljustering ca:? 535ia92 |
|
Gemini__ |
Kallesson: Tjenare! Om man nu inte vill göra en ventiljustering på egen hand, kostar det runt 500:- Iallafall där jag frågade, Aros auto i Västerås. Mvh: Thomas |
| vad kostar det på en 24v då??nån som vet? | |
|
nu tror jag att jag talar i godnattmössan, men vistt är det hydraliska lyftare på 24v?? dom går väl inte att justera nåt eller?? det är väl bara att köpa nytt om det går sönder!"som tur är så går det ju aldrig sönder" hej |
|
|
Gemini__ Tack för det!!!,men är det svårt o göra det själv? Någon som vet hur man gör? Gemini har du ngt "godis" i din bil o om du vet vad man skall göra så man får lite bättre klös i maskinen för en billig penning? (har chips+filter redan) Tacksam för svar. 535ia92 |
|
|
>>>>kallesson....vad har du för chips/filter? och hur går bilen, är det nån märkbar skillnad? |
|
|
Greger!!!! Jag har superchips+Jr sportluftfilter ingen jätteskillnad dom säger att man skall byta till sportsystem oxå. Har du ngn erfarenhet om o trimma 535:a? 535ia92 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.