|
|
|
|---|---|
| Hej! Har precis införskaffat mig en 535i -91, och där en sak som oroar mig lite grann. När man svänger t.ex. i en rondell eller liknande så låter den skumt bakifrån. Trodde först att det var däcken som tog i skärmkanterna men så var inte fallet. Är precis som att hjulen snurrar olika fort. Är det nåt jag behöver oroa mig för, och hur gör man vid det isåfall? | |
| Om det är ett vinande ljud du har så hade jag det på min med. Mycket mystiskt för det uppstod bara vid vissa temperaturer och hördes ljust när man saktade in. Jag åkte in till en verkstad och bytte olja i differentialen och då försvann det... | |
| Det är inget vinande ljud, det är som ett låter nästan som ett dundrande ljud, och det uppkommer bara när man svänger med bilen. | |
| Låter som om det vore ett hjullager som är slitet... | |
|
Om bilen är utrustad med 25% spärrdiffrential så kan jag nästan garantera dig att det är den som för oljud. Ett kraftig skrapande ljud som hörs när man svänger. Byt olja i bakaxeln till den Castrol bakaxel olja som BMW säljer så kommer oljudet försvinna. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.