|
|
|
|---|---|
|
Tjosan! Daniel var namnet, ny här. Har börjat kika lite på bmw. TDS, allt annat är passé. Vilken modell är att föredra? 525 hållbar? något speciellt att kolla på? 7-serien är kanske lite väl vräkig, ska ju trotsallt ha den till skolan/jobbet och lite helg glidande ;) Så, ge en nykommling lite tips om en bra tdsbil och vad jag ska kika på. Just det... årsmodell 96 och framåt. Tack på förhand! //Daniel | |
|
Hej Daniel och välkommen till BMWPower :-) Vilken budget har du ungefär? Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Dan banan: Just så. pluggar till maskinförare nu men räknar med att få diesel från företaget sen ;) Och om vi säger som så att köra till skolan/jobbet är det minsta jag kör ;) skrapar ihop många många mil på ett år ;) Nofx16: Tackar tackar! Jaru, vet inte riktigt, dröjer nog lite innan det blir bilköp men det är alltid bra att hålla sig ajour. runt 150 k. |
|
|
Välkommen till BMWPower Daniel! Det är inga direkt vanliga vagnar vi pratar här. :) Jag har inte så mycket konkreta tips att komma med, men 525 tds går bättre än man tror, faktiskt, tackvare ett rätt okej vridmoment. De tidiga diesel-E39:orna ligger prismässigt mellan 100.000 och 135.000 beroende på skick, miltal och utrustning. Som exempel: Länk Det finns faktiskt även en 725 tds på Börsen: Länk Men utbudet är som vanligt mycket större i Tyskland än här hemma, om du anser att det är ett alternativ att importera själv. Man får oftast mer för pengarna om man gör det, men det är ju lite krångligare. Titta på Länk och Länk så får du lite koll på vad som finns. Hittade vid en snabb titt en 725 som verkar vettig: Länk Sen finns ju några dyrare alternativ, t ex 530d eller 740d, men det lät på dig som om du inte ville spendera en förmögenhet. :) Lycka till i ditt sökande! |
|
|
Usch va många fina bilar du ger förslag på ;) Blir ju lyrisk här! Mja, man ska ju ha råd att äga bilen också, men sen är ju inte bara inköpet intressant, utan även ägarkostnader osv. vad kostar slitdelar osv (orginal såklart). vad är det för skatt på en 525 respektive en 725? Kanske bör tilläga att jag inte har mycket kunskaper om bmw ;) Är volvofantast i grunden, men gillar inte riktigt deras dieslar ;/ och då kommer bmw som enda alternativ ;) |
|
|
För 150´ så bör du kunna hitta en 530d tex denna (om du orkar sticka till Tyskland) Länk 530d har en modernare och starkare motor än 525tds så satsa på en sådan. /T.P. Länk |
|
|
Att den är mordernare låter ju bra, men vad är egentligen skillnaden? Hur mycket skiljer det i bränsleförbrukning osv. man vill ju gärna köra en 100 mil på en tank. :) |
|
|
Om du kollar här Länk så ser du att den drar mindre (nästan en deciliter mindre milen) trots 40hk mer effekt. Dessutom så är den nästan 2,5s snabbare 0-100. /T.P. Länk |
|
|
oj oj oj då... det var inte illa. Lutar nog kanske mer åt att kika på en 530 d då. 225 i toppfart räcker ju alla tiders. Hur är chippen i prisklass förresten? eller pratar vi kcr-box? tack till alla vänliga som svarar! |
|
|
Danneman, kolla dessa länkar! Länk Länk _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
|
Braxen... trevligt att se dig ;) tackar! |
|
|
En handfull kunniga grabbar hann visst före mig och jag har inte mycket att tillägga :) Tycker att du ska satsa på en 530! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| nofx16... tips är alltid välkommna ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.