|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en 740i E38 -96 som har ett udda problem. Det började med att radion "låste" sig någon gång i månaden. När bilen varit avstängd i runt 5 minuter fungerade allt som vanligt igen. Nu slår den av sig efter endast 10 s. lyssnande och går sedan inte att få igång. Ibland fungerar den i några sekunder för att sedan låsa sig igen. Displayen "fryser" och byter jag till BC för att sedan byta tillbaka till radio så händer det inget när jag trycker på radioknappen... Hjälp!!! /Mvh Per | |
max f |
har varit med om samma typ av problem på en audi a6 fast då var det terror det rörde sig om p4 full volym det var allt som gick och radion gick igång så fort man drog på tänningen, vara bara att byta radio där kan ju vara något liknande fel hos dig |
|
Det som är problemet är ju det att av och på för stereon sitter på färddatorn, men det kanske inte har med det att göra... Jag får försöka att sätta dit en annan stereo och pröva. Ingen annan som haft samma problem, eller har något förslag? /Per |
|
|
Låter som att något är glapp på kretskort. ex. någon data signal som saknas ibland. Plocka isär och gör om alla misstänkta lödningar, men detta kräver vana att löda ytmonterat ! |
|
|
Lödningarna i själva kasett/radio delen, eller vilket kort menar du? /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.