AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
851

Tomgång vandrar

cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Nu har bilen börjat dumma sig.Var ute å åkte en sväng i går å skulle tanka när motorn helt plötsligt började öka tomgången till 1200 varv å sedan ner för att sedan forsätta så där upp å ner.Har läst lite att det kan vara elektroniken som krånglar å att den styr tomgångsmotorn.Räcker det me att byta ut tomgångsmotorn eller blir det större saker i slutändan??
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
En sak till,när tomgången står på 11-1200 varv å jag ska åka i väg så lägger motorn av å det e svår att starta den igen
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
min är sådär när den är kall , hoppar från 200-1000 typ i några minuter tills den får upp lite värme , sen är den svårstartad när den stått dvs är kall , verkar inte hålla bränsletrycket ! sen så hoppar den och stånkar om jag kör iväg på den fladdrande tomgången , kanske inte så konstigt ... men när den blivit lite varm så går den som en klocka , förutom att tomgången är lite orolig men det beror nog på trimmet...

tomgångsmotor ? kallstartsventil ?

/Mvh Göran
Ha
64
Habbe
524 TD -84
Har du fått ordning på tomgången?

Habbe
Det hoppas jag han fått efter så lång tid:)
Ha
64
Habbe
524 TD -84
cstjava: hur gick det med dina (gammla) problem. Fick du någon ordning på bilen? Jag har samma problem med min nu.
ma
43
masen
525i-01.
Hur har det gått med era problem?Mvh.Masen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.