|
|
|
|---|---|
| Nu har bilen börjat dumma sig.Var ute å åkte en sväng i går å skulle tanka när motorn helt plötsligt började öka tomgången till 1200 varv å sedan ner för att sedan forsätta så där upp å ner.Har läst lite att det kan vara elektroniken som krånglar å att den styr tomgångsmotorn.Räcker det me att byta ut tomgångsmotorn eller blir det större saker i slutändan?? | |
| En sak till,när tomgången står på 11-1200 varv å jag ska åka i väg så lägger motorn av å det e svår att starta den igen | |
|
min är sådär när den är kall , hoppar från 200-1000 typ i några minuter tills den får upp lite värme , sen är den svårstartad när den stått dvs är kall , verkar inte hålla bränsletrycket ! sen så hoppar den och stånkar om jag kör iväg på den fladdrande tomgången , kanske inte så konstigt ... men när den blivit lite varm så går den som en klocka , förutom att tomgången är lite orolig men det beror nog på trimmet... tomgångsmotor ? kallstartsventil ? /Mvh Göran |
|
|
Har du fått ordning på tomgången? Habbe |
|
| Det hoppas jag han fått efter så lång tid:) | |
| cstjava: hur gick det med dina (gammla) problem. Fick du någon ordning på bilen? Jag har samma problem med min nu. | |
| Hur har det gått med era problem?Mvh.Masen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.