|
|
|
|---|---|
-RW- |
Tycker varje gång det kommer upp en tråd angående 318is så blir det långa långa lååååååångaaaaaa diskussioner. Vilka modeller har flest ägare på bmwpower egentligen? |
|
Tror det är många fler här som har en 325i än 318is. Verkar vara många fler som har E36 M3 än E36 318is också. De flesta av oss som valt 318is E30 är väldigt intresserade och har gjort ett mycket medvetet val av bil. |
|
|
Instämme med ILiveToRide. Inte på något sätt sagt att de med 325 eller M3 inte vet vad de har köpt. Inte på något sätt. Jag har själv kört 325. Ingen åker omkring i en 318is för att den har så fräckt ljud, så stor motor eller så häftig image. 318is E30 med M42 är en annan bil än vad emblemet utger sig för på bakluckan för en som inte bra insatt i BMW-sfären. En förbannat rolig och ilsk liten skit är vad den är. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Är inte en 318 en snikbil=många köper för de är billiga att köpa och äga |
|
|
MB: Jovisst. Du tänker precis som alla andra som inte vet skillnaden på en 318, 318i och 318is. Det är inte samma bil. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Jag vet inte vad i,is står för men en 318 är väl ändå en liten bil med liten motor=billig att äga. Rätta mig gärna om jag har fel. |
|
|
MB, Jo så är det, billig att äga är den. Men E30 318is M42 brukar vara rätt dyra i inköp..... Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
318 är en liten bil med förgasarmotor. 318i är en liten bil med insprutning som drar lite bensin. 318is är en liten bil med liten motor som är modernare än 318i (88-89) och 318is är en liten bil med liten motor med hyfsat effektuttag, M-chassie + inredning och mycket bra balans (90-92). Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Minst lika dyra reservdelar till 318is som till 325i. De flesta chassi och kaross delarna är ju samma. Och delarna till M42 är inte billigare än till M20, men de går sönder mer sällan:) Men försäkringen är lite billigare. Undrar varför 325i har hög försäkringspremie;) |
|
| Såhär ligger det till 318/318is har alltid varit en relativt ointressant BMW modell för många då det "bara" sitter en 4a den och det är u inte bMWs adelsmärke även om dessa motorer fungerar finfint. Jag tror att allt fler blivit mer positivt inställda till dessa "lågbudget modeller" (om man är lite elak) som visar sig i vissa fall ge liknande prestanda som de svagaste 6orna och tänker på 318is E30...även försäkringsbolagens utsugning vad det gäller dyra försäkringar och andra kostnader kring bilägandet har "lett " in folk mot dessa helt klart underskattade modeller, därav jag själv som inom kort kommer att köpa en 318is E30 ust därför att det är den bästa kompromissen anser jag. | |
|
IS-ägarna är nog inte flest men de är nog de mest fanatiska ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Kristian: Amen. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| IliveToRide haha det där lät roligt försäkringen är LITE billigare till 318is gentemot 325...i mitt fall är 318is försäkringen hela 50% billigare, det kallar jag inte lite. | |
|
hehe;) Kanske är lite mer än liten skillnad då:) Ibland tjänar man på att kolla upp saker i förväg. |
|
|
Ja nu ringde far min och meddelade att morsans Mazda 626 -92:a kostade 700 spänn mer/helår än min BMW. 318is är nog ganska billig att äga trots allt. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.