AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
528

svarva kolvar

la
248
lappen
m536i 85
vart och vad brukar det kosta samt hur mycket kan man ta av . funderar på detta eftersom det tydligen inte är smidda kolvar till 745 motorn,håller på med en 89 3,5 som det tydligen är 9,5 i komp originalhur mycket ska man då ta av om jag vill ner till ca8,0i komp?mvh lappen

la
248
lappen
m536i 85
nån som vet?

je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
cylinderdiameter och slag samt nuvarande kompression och volym behöver jag veta sen är det bara att räkna lite.

/Per
sE
78
sEiKo
Bmw 2002 tic -75
Under förutsättning att kolvarna är plana förstås.

With power comes pain.

Länk
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
man kan räkna om volymen som ska bort till antal gram aluminium o sen är det bara att väga kolven o karva tills den väger mindre....

/Per
Kan vara lite marigt att veta aluminiumets densitet i kolven.. det är väl olika beroende på hur hårt kolven är smidd.

Men man kan kanske räkna ut det genom att sänka ner kolven i en bunke vatten och se hur mycket nivån stiger. Då vet man ju volymen. Sen så är det bara att väga och börja räkna..
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
jag kommer fram till att det ska tas bort 11 cc eller 29gram aluminium från kolven för att komma till 8,0:1 i komp.

/Per
Jevlar: Du har mail..... Svara gärna mig via min e-mail! Mvh Kimpa.
la
248
lappen
m536i 85
hur mycket behöver jag svrva bort då? förresten fick du brevet med ritningarna lappen

je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
Det står i förra inlägget ovan jag gjorde.

Inget i posten idag men det kommer väl imorron.

/Per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.