|
|
|
|---|---|
|
Hur gör jag för att ta loss dörrsidorna på framdörrarna utan att göra (allt för mycket) skada? / Johan | |
|
dom sitter med plastclips.. bara att dra dom rakt ut.. ta en platt mejsel annars, om du tycker dom sitter för hårt.. men.. ska inte vara nån fara att dra för hand.. har gjort det själv :) --------------------- .. vassast på ön ;) Länk |
|
|
nu när någon gjort en dörrside-tråd=): jag har ju bytt till sportskinn från vanlig gråsvart tyg. mattan och innertaket är ju grått, och även dörrsidorna sitter ju kvar från den gamla inredningen. jag har ju skinnsidorna liggandes men bilen är knäpptyst invändigt och dörrarna går igen med ett "kläpp". ska jag våga mig på att byta sidorna ändå eller ska man åka runt med svartgrå sidor? jag tycker inte det skämmer men har man rätta sidor som ligger så... *it´s better to burn out than fade away* Länk |
|
|
Det är klart du ska byta! Det blir fräscht.. mvh Micke |
|
| Dom sitter med plastclips, glöm inte skruvarna som ligger i armstödet och bakom *justera backspeglar saken* | |
|
Det är INTE svårt att byta dörrsidor. Tar ett par minuter per sida, fick jag lära mig :) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Brukar clipsen haverera när man tar ur dem eller håller de? Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| Jag har tagit bort dörrsidorna typ 10 ggr, och ca 2-3 st har farit slut för mej, så allt e beroende på hur tur man har och hur försiktigt man trycker ut dem... Bruka gå bäst att göra det för hand.... för då känner man det bättre än om du skulle bända lös dem med en skruvmejsel eller någe... | |
|
sant.. tror att en 2-3 st har gått hädan för mig med.. sitter väl en 8st totalt tror jag.. --------------------- .. vassast på ön ;) Länk |
|
| clipsen lossnar först från inrednigen som är av nån löjlig masonit om man är oförsiktig. | |
|
En har lossnat för mig fasst jag inte har tagit bort sidorna nån gång "skumt" Kan man limma fast dem på skivan? Håller det? Kör så det ryker!! |
|
|
Det ligger ett håll där, ta först bort och se om både dörrsidan och clipset är hela... Om dörrsidan är sönder är det väl bara att försöka fixa på någe sätt? Om clipset är slut är det lättast att köpa nya, borde inte kosta allt för mycke? |
|
|
Ett litet tips ang allt plastkrafs ordet är värme,försök att ha varmt vid demontering o montering. mvh/trucker Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
det finsn ett speciellt verktyg att köpa på biltema just för detta ändamål... kostade typ 19:90 har ja för mej... funkar iaf kanon... /Jonas där satt den föresten... 500 inlägg :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.