|
|
|
|---|---|
mackan325 |
Någon som gjort deta själv? Svårt? Skall jag helt enkelt anlita en glasmästare? Vill ta bort lite ytrost som finns under gummilisten som jag inte kommer åt även om jag tagit bort kromlisten. |
matte22k |
hej. det enklaste är att skära sönder listen och sen åka till skroten och köpa en ny, för det är lätt att stoppa i den, men nästan omöjligt att ta ur den utan att knäcka den. |
|
Häpp!!!.. Det är ju skit enkelt att plocka ut vindrutan!.. Börja med att ta bort klämlisten. Sedan sätter du dig i bilen och trycker ut rutan med fötterna! Tryck försiktigt runt kanterna så lossnar den! Sedan är det bara att lyfta ut rutan! Ett tips är att lyfta en bit in på rutan, då är risken mindre att den knäcks! Det hela underlättas om du har en medhjälpare! Problemet kommer när du ska montera rutan igen! Det är lite knepigare! Är det rost i nederkant eller?.. I så fall kan du göra dig beredd på att det nog inte "bara" är lite ytrost!!.. Men vi får väl hoppas på det!.. Lycka till!!.. |
|
Grusse |
Det är som chrille säger, ganska enkelt om man är försiktig. Brukar inte vara några problem att få tillbaka den heller. Föresten så tog jag bort min ruta för ett tag sen, och skulle fixa rosten i nederkanten. Jag var inställd på att det var hål på båda sidorna av rutan, i själva hörnen. Det visade sig att HELA nederkanten var borta, fanns inte ett spår av den. Så var som sagt inställd på att du får svetsa och knacka plåt några dagar framöver. oo=00=oo |
mackan325 |
Detta är en sommarkörd bil sen ny, rosten finns i ena hörnet. Har bänt upp listen och kollat resten = verkar OK. Så vi får väl hoppas..... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.