AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
692

ormig gång! kan det vara silentblocken

fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
Hej!
vet att det är dags för att byta silenblocken men undrar nu om det kan vara nåt mer som ska bytas i bakvagnen, bytte alla slitdelar i framvagnen i höstas och tänkte byta silentblocken nu!
kan inte så mycket om mekaniken i bilarna men VET att det finns massor av kunnigt folk här på forumet!!

Frazze
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Normalt sett är det bara silentblocken som behöver bytas, resten brukar klara sig. "Ormigheten" du beskriver är ett typiskt symptom på dåliga silentblock...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Håller med, det är det vanligaste. På min förra bil, som ormade sig ordentligt, var det dock fråga om fjäderbrott. Inte oanligt eftersom små stenar sätter sig i "spiralen".

My Bimmer is my mistress
A.Xander
Den där bussningen kan vara ett mörker att byta. Första gången lämnade jag in bilen på verkstad. Det skulle kosta runt 1200:- att byta. Fick lösa ut bilen för 3300:- för en bussning. Den andra hjälptes jag och två polare till med. Med hjälp av Bmw`s specialverktyg, avdragare, gassvets, domkraft, spännband och en hel del smörjmedel så fick vi lös den efter tre timmar. Ett annat problem jag haft är att bulten som sitter i golvet för den där bussningen lossnat då man lekt väl häftigt, och jävligt nog har bulten suttit kvar i "hållaren" men golvplåten har spruckit runt om. Men nu efter tre svetsningar och ny bussning så funkar det.
Tänkte bara ge dig ett råd om att köra lugnt tills du bytt den där.
fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
Jag lämnar in det men jag begär fast pris, om det nu går att göra det på bmw!, brukar serva på en allmärkesverkstad i mjölby och det har gått jättebra hitills, jag var inné på Hackeforsbil i linköping och kollade vad dom skulle ha för att byta silentblocken- ca 2200 kr skulle dom ha där!
Jag körde som en kärring inatt efter att ha läst ditt tips!!!!...och jag är ytterst tacksam!!!!

Frazze
ac
47
ace(CPC)
525 24V -91
På BMW i Örebro har dom ett fast pris på o byta. Ska byta på min inom en månad , dom skulle ha 2200:-.
fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
Hämtade min bil i går då den fått silentblocken och en rejäl service där alla vätskor i bilen byttes :) kostade 4750:- och då gjorde dom även en diagnostik (tror det heter så) och den var felfri :)
man är som småbarnen på julafton när man kör hem :) hade inte öronen varit i vägen så hade huvudet trillat av :)
det vart en attans skillnad när man fick byta silentblocken!!!!!

Frazze
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.