|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Har sprukna dimljusglas på både E39án och E36án. Vet någon var man kan köpa dessa till bra pris. | |
|
alla bmw blar har problem med detta speciellt bilar med spolarmunstycke vid dimljus är extra känslig! biltema och mekonomen har ju sådana! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
Utveckla gärna hur det kommer sig att BMW har speciella problem ifh till andra, och i samband med spolarmunstycke?? På E39 finns ett par modeller av dimljusglasen, kollade en gång för nåt år sen med Mekonomen utan framgång, men de kanske har nu. FP |
|
|
Gällande E34 och E36, vet jag att de glasen kan spricka om de utsätts för vattenöversköljning när de är varma. Vissa modeller av E34 har väl (?) spolning på dimljusen!? Dvs. har man dimljusen på hela tiden (korvkioskstuket) så de blir ordentligt varma i glaset och sedan en dusch med lyktspolaren (eller stänk från en vattenpöl eller liknande) och du kan få sprickor i glaset.... Låter lite sjukt att den tekniska lösningen verkar ha en form av "självförstörande" egenskaper, men så har jag fått det förklarat i alla fall. Mvh |
|
|
Det är det jag menade johan B! Japp e34har spolning till dimljusen,det hade jag på min importerade e 34! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
Jag har fått mina dimljus filmade med så kallad stenskottsfilm (ofärgad halvhård plastfilm) på E36:an. Kört hela våren och det fungerar bra. Får se om det håller bra. //Erik// |
|
|
Jag har med 2 st dim på min e36:a som e trasiga.. å ska byta.. va ska man byta till? finns de i plast.. kan ju hålla bättre ? någon som har koll ? |
|
|
jo man tycker att dom borde hålla lite bättre och kunde ju setill att dom kunde var lite billigare om dom inte håller så bra elller utbyt bara glas! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
Å fasen, spolning på dimljusen? Det visste jag inte, borde inte halvljusglasen spricka pga vattnet också då? Det kanske de gör, vad vet jag. Däremot är väl de lågt placerade dimljusen mera utasatta för stenskot kan jag tänka mig. FP |
|
rsarits |
Dimljusen är lägre monterade och därför extra hårt utsatta för stenskott. Min ena bil som går mellan Uppsala och Stockholm varje dag håller dimljusen bara ett par ter månader på, fast de nästan aldrig är tända, den andra som går bara lokalt och nästan aldrig på motorväg/större vägar håller glasen mycket längre på. Att de skulle spricka av spolningen har jag svårt att tro om man inte har satt i en aldeles för stark lampa. Micke |
|
Råkade själv ut för att spänningar i glaset/värme/vatten spräckte ett dimljusglas till min förra bil (E36). Fick ut ett nytt glas på garantin eftersom de inte kunde se några märken efter stenskott i glaset... (bilen var nästan ny!) Sedan är ju dimljusplaceringen som sagt mer utsatt för både stenskott och överspolning. Mvh |
|
Perkka |
Ena dimljusglaset är sprucket på min bil, men lampan funkar (än så länge) ändå... Tro på fan att den andra lampan har gått istället där glaset är helt =( Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
Kuniva |
jag vart avstulen mina dimljus.. har ännu inte köpt nya... jag vet bara att båda dimljusen kostar 2500 =( inte så sugen på det ! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.